Yapay zeka yüzünden yaşanan işten çıkarmalara bir yenisi daha eklendi
KAYNAK: Teknolojioku
Bir sözcü, haber kuruluşuna, şirket için tam olarak ne
yaptıklarını söylemeden, “Bu yüklenicilerin bazılarının yaptığı işi
yapmak için artık eskisi kadar çok insana ihtiyacımız yok” dedi.
“Bunun bir kısmını yapay zeka halledebilir.”
Bloomberg’in belirttiği gibi, İcra Kurulu Başkanı Luis
von Ahn kasım ayında hissedarlara şirketin komut dosyaları
gibi yeni içerikleri “önemli ölçüde daha hızlı” oluşturmak için
yapay zekayı kullandığını söylemişti. Duolingo
ayrıca kullanıcıların uygulama içinde duyduğu sesleri oluşturmak
için yapay zekaya güveniyor.
Yapay zeka yüzünden yaşanan işten çıkarmalara bir yenisi daha
eklendi
Şirket daha önce müşteriye yönelik yapay zeka
özelliklerini de yayınlamıştı. Geçen yıl, abonelere
yanıtlarının neden doğru veya yanlış olduğunu açıklayabilecek bir
sohbet robotuna erişim sağlayan Duolingo Max adında bir premium
katman tanıttı. Roleplay adı verilen bir diğer Max özelliği,
abonelerin Paris’teki bir kafede yemek sipariş etmek gibi uydurma
senaryolarda dil becerilerini pratik etmelerine olanak tanıyor.
Son birkaç yılda modern üretken yapay zekaların
yükselişi, insanların işlerini teknoloji yüzünden kaybetme
korkusunu yüzeye çıkardı. Bu durumda, tam zamanlı çalışanlardan
hiçbiri iş kesintilerinden etkilenmedi ve sözcü, bunun,
çalışanlarının doğrudan yapay zeka ile değiştirildiğinin bir
işareti olmadığını söyledi. Görünüşe göre şirketin tam zamanlı
çalışanlarının ve yüklenicilerinin çoğu, işlerinde belirli
görevleri yerine getirmek için yapay zeka araçlarını
kullanıyor.
Yorum gönder