Türkiye’ye Deprem Yardımı Yapacağını Açıklayan Şirketler…
6 Şubat 04.17 ve 13.17’de meydana gelen 7.7 ve 7.6 büyüklüklerindeki depremler, Kahramanmaraş ve çevre illerde büyük bir yıkıma yol açtı. İlk depremin ardından Türkiye, uluslararası çapta yardım talebinde bulundu.
Yardım talebi sonucunda pek çok ülke Türkiye’ye destek ekiplerini gönderirken, bu talebe uluslararası şirketlerden de yanıt geldi. Bugün, dünyanın en büyük lojistik ağlarından birine sahip Amazon da bir açıklama paylaştı.
Amazon’un ilk yardım teslimatı Çarşamba günü bölgeye ulaşacak:
Amazon, Kızılay ve diğer yardım kuruluşlarının acil ihtiyaçlarını karşılamak için yardım malzemelerini İstanbul’daki lojistik merkezinden deprem bölgesine göndereceğini açıkladı. Amazon’un bağışlayacaklarından bazıları şu şekilde açıklandı:
- Battaniye
- Çadır
- Isıtıcı
- Mama
- Çocuk bezi
- Bebek maması
- İlaç
- Diğer acil durum eşyaları
Amazon, bölgeye yardım malzemelerini taşıyan ilk tırların bölgeye çarşamba günü varmasını beklediklerini belirtti. Ayrıca bu teslimatların Amazon’un yardımlarının ilki olacağı, önümüzdeki günlerde Amazon’un lojistik ve teslimat ağının da afet yardım gruplarına sunulacağını paylaştı.
THY ve Pegasus’tan deprem bölgesine özel yardım:
Pegasus, depremden etkilenen vatandaşlar için deprem bölgesinden çıkış uçuşlarının tamamının ücretsiz olacağını açıkladı. Adana, Diyarbakır, Elazığ, Kayseri, Malatya ve Şanlıurfa çıkışlı uçuşlar, 12 Şubat 2023 tarihine kadar ücretsiz olacak.
Türk Hava Yolları, Adana, Diyarbakır, Şanlıurfa ve Elazığ’dan İstanbul’a yapılacak tüm uçuşlarda bilet fiyatını 13 Şubat’a kadar, vergiler dahil 100 TL olarak sabitlediğini duyurdu.
TikTok, Ahbap ve Kızılay’a 200 bin dolar bağış yaptı:
Denizin en büyük lojistik güçlerinden DFDS de harekete geçti:
DFDS, Pergamon Seaways adlı gemisiyle deprem bölgesine yardım taşımak için DFDS Pendik Terminali’nden İskenderun Limanı’na bu gece yarısı sefer yapacağını duyurdu. AFAD ve DFDS koordinasyonuyla sefer alacak olan gemi ile iş makinası ve yardım malzemesi göndermek isteyen kişi veya kurumların sunulan telefon numaraları ile iletişime geçmeleri rica edildi.
- DFDS tarafından sunulan telefon numaralarına ulaşmak için bu bağlantıya tıklayabilirsiniz.
Hepsiburada ve Trendyol da yardım açıklamasında bulundu:
Türkiye’nin e-ticaret devlerinden Trendyol da gıda, temel ihtiyaç malzemeleri, kıyafet, ısıtıcı ve hijyen ürünleri taşıyan tırların AFAD koordinasyonunda afet bölgesine doğru yola çıktığını açıkladı. Ayrıca yerel yönetimlerle koordine bir şekilde Trendyol Go aracılığıyla yemek dağıtımlarının başladığı ve Trendyol Express depolarının acil ihtiyaç malzemelerinin dağıtımı için hazır hale getirildiği de bildirildi.
Hepsiburada, depremzedelere uzaktan yardım etmek isteyenler için ürün listesi oluşturdu. Sayfada yer alan ürünler, siz satın aldığınızda Hepsiburada tarafından deprem bölgesine gönderilecek.
- Hepsiburada’nın sayfasına ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.
Elbette tek yardım eden şirketler Amazon ve Trendyol değil, ulusal ve uluslararası pek çok şirket yardım eli uzattı:
Apple CEO’su Tim Cook:“Türkiye, Suriye ve yıkıcı depremlerden etkilenen herkese düşüncelerimizi ve taziyelerimizi gönderiyoruz. Apple, yardım ve kurtarma çabalarına bağışta bulunacak.”
Google CEO’su Sundar Pichai: “Türkiye ve Suriye’de depremler sonrası büyük kayıplar yaşayan herkesi düşünüyorum. Etkilenenlere ilgili acil durum bilgilerini sağlamak için SOS uyarılarını etkinleştirdik ve Google.org ve Google çalışanları, yardım ve kurtarma çabalarını destekleyecek.”
Türkiye ve dünyada adını saymakla bitiremeyeceğimiz pek çok şirket, deprem sonrasında yardım edeceğini açıkladı. Getir, tüm operatörler, Migros ve daha nice ulusal şirketin yanı sıra Apple ve Amazon gibi devasa isimler de desteğini açıkladı.
Yorum gönder