Tesla Cybercab’ın özellikleri netleşti, bataryası tam bir hayal kırıklığı

Tesla Cybercab’ın özellikleri netleşti, bataryası tam bir hayal kırıklığı

Tesla Cybercab’ın özellikleri netleşti, bataryası tam bir hayal kırıklığı

KAYNAK: Teknolojioku

Teslanın
elektrikli araç serisine dair heyecan verici detaylar ortaya
çıkmaya devam ediyor. Şirket, özellikle Cybercab
modelinin verimliliği konusunda iddialı açıklamalar yapmıştı.
Ancak, bu iki kapılı, iki kişilik elektrikli aracın bataryasının
beklenenden çok daha küçük olacağı anlaşılınca, bazı sorular
gündeme gelmeye başladı.

Tesla
yetkililerine göre, Cybercab modelinde 50 kWh’den
daha küçük bir batarya paketi kullanılacak. Buna rağmen Tesla,
aracın yaklaşık 483 kilometre menzil sunacağını iddia ediyor. Bu,
özellikle piyasadaki diğer elektrikli araçlarla kıyaslandığında
dikkat çekici bir başarı olarak öne çıkıyor. Örneğin, temel Tesla
Model 3, 57.3 kWh’lık bataryası ile 438 kilometre menzil sunuyor
(EPA verileri). Eğer Tesla’nın bu iddiaları doğru çıkarsa,
Cybercab, her bir kWh başına yaklaşık 10 kilometre
menzil sağlayarak gerçek dünyada olağanüstü bir verimlilik
gösterecek. Bu değer, yenilenen Model 3’ün her bir kWh başına 6
kilometre menzil sunduğu verimlilik değerinin neredeyse iki katı
olacak.

Tesla Cybercab’ın özellikleri netleşti, bataryası tam bir hayal kırıklığı - Resim : 1

Cybercab’ın Etkileyici Verimliliğini Ne
Sağlıyor?

Tesla,
Cybercab’ın bu etkileyici verimliliğine
ulaşmasındaki faktörleri açıkladı. Tesla’nın Kıdemli Tasarım
Yöneticisi Franz Von Holzhausen, aracın “damla şeklinde”
tasarımının hava direncini azalttığını ve böylece enerji
tüketiminin düşük tutulduğunu vurguladı. Ayrıca, aracın hafif
tutulmasının da bu verimlilikte önemli bir rol oynadığı belirtildi.
Cybercab’ın tam ağırlığı henüz açıklanmamış olsa da, Tesla, aracın
gövdesinin boyasız poliüretan panellerden üretileceğini belirtti.
Bu yeni üretim süreci, panellere rengi entegre ederek üretim
maliyetlerini düşürmeyi ve onarım sürecini basitleştirmeyi
amaçlıyor.

Fakat
Cybercab’ın bu olağanüstü menzilinin asıl
açıklaması, aslında aracın tasarlandığı kullanım ortamında yatıyor.
Cybercab, yalnızca şehir içi kullanım için
tasarlanmış bir araç olacak ve çoğu sürüş, daha düşük hızlarla
yapılacak. Bu nedenle Tesla’nın yöneticilerinin aslında WLTP şehir
içi menzilinden bahsediyor olabileceği düşünülüyor. Örneğin, Fiat
500, 37.3 kWh’lık batarya paketiyle şehir içi sürüşte 355 kilometre
menzil sunuyor ve her bir kWh başına 9.5 kilometre verimlilik
sağlıyor. Bu durumda, Cybercab’ın iddia edilen
“devasa” verimliliği, daha az etkileyici görünebilir.

Tesla Cybercab’ın özellikleri netleşti, bataryası tam bir hayal kırıklığı - Resim : 2

Tesla Cybercab’ın Otonom Özellikleri ve Robotaksi
Potansiyeli

Cybercab’ın
öne çıkan bir diğer özelliği ise tamamen otonom bir araç olarak
tasarlanması. Bu özellik, aracın direksiyon simidi gibi geleneksel
kontrol elemanlarına ihtiyaç duymamasını sağlıyor. Tesla,
Cybercab
’ı kişisel taşıma aracı olmanın yanı sıra gelir
getiren bir robotaksi olarak da kullanmayı hedefliyor. Şirket,
Texas’taki Gigafactory’sinde üretim ekipmanlarını kurmaya başlamış
durumda ve ön üretim birimlerinin bu yaz itibariyle montaj
hattından çıkmaya başlaması bekleniyor. Tesla
Cybercab
’ın ticari lansmanının ise 2026 yılında yapılması
planlanıyor.

Cybercab’ın Elektrikli Araç Pazarındaki
Yeri

Tesla,
Cybercab ile elektrikli araç pazarında yeni bir
döneme imza atmaya hazırlanıyor. Şirket, otonom sürüş teknolojisi
ve verimlilik konusundaki iddialı hedefleriyle sektördeki diğer
oyuncuları geride bırakmayı amaçlıyor. Ancak, batarya kapasitesinin
beklenenden düşük olması, bazı kullanıcılarda endişelere yol
açabilir. Tesla’nın iddiaları doğrultusunda, küçük batarya ile bu
kadar büyük menzil sağlanabilmesi, şirketin mühendislik ve tasarım
anlamındaki başarısını gösteriyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder