Overwatch 2 yeni sezonda devrim niteliğinde değişiklikler getiriyor
KAYNAK: Teknolojioku
Overwatch 2‘nin merakla beklenen yeni sezonu,
en az bir kahramanda büyük bir yeniden yapılandırmayı ve
Blizzard’ın takım tabanlı atıcı oyunundaki her kahramanın yeni
sezonda farklı hissetmesini sağlayacak değişiklikleri beraberinde
getiriyor. Geliştirici ekip, 9. sezon olarak bilinen “Şampiyonlar”
ile Overwatch 2 oynanışının temellerinde “büyük değişiklikler”
yapmaya hazırlanıyor.
En temel düzeyde, Overwatch
2‘nin kadrosundaki her kahramanın daha fazla
sağlığa sahip olacağını ve mermilerinin, füzelerinin ve oklarının
daha büyük olacağını bekleyebilirsiniz. Oyun direktörü Aaron
Keller’ın daha önce ima ettiği üzere, tüm kahramanlar pasif bir
kendiliğinden iyileşme özelliği kazanacak.
Bir blog yazısına göre, ekip bu değişiklikleri,
atışlarınızı rakiplerinize karşı daha tutarlı bir hisle yapmanızı
ve isabet ettirmenizi sağlamak; ani hasarın etkisini azaltmak; ve
destek karakterlerinin takım arkadaşlarını sürekli
iyileştirdiği, oyuncuların frustrasyon verici çıkmazlarda ateş
alışverişinde bulunduğu durgun takım savaşlarını azaltmak için
yapıyor.
Overwatch 2‘nin 9. sezonu
ayrıca, genel olarak daha büyük mermileri de tanıtacak.
Blizzard, aşağıdaki bilgi grafiklerinde
ayrıntıları açıklıyor:
Yazıda, “Mükemmel nişan alma becerisine sahip oyuncular bile,
bir atışın isabet edip etmediğinin bazen rastgele hissedebildiğini”
belirtiyor. Bunun çeşitli nedenleri var, bunlar arasında
Overwatch 2′nin hızla hareket
eden ve ışınlanan karakterleri bulunuyor.
“Keskin, yanıt veren hareketler, oyunun temel
oynanış hissi için önemlidir, bu yüzden oyuncu hareketini
yavaşlatmak istemezler,” deniliyor. Bunun yerine, hem hasar veren
isabetli atışların hem de seyahat süresi olan mermilerin daha büyük
olmasıyla isabet tutarlılığını artırıyorlar.”
Değişikliğe uğramayacak Kahramanlar bile bazı denge
güncellemeleri alacak. “Bu ilk değişikliklerin
etkilerini daha iyi anlamadan çok fazla kahraman ayarlaması yapmak
istemiyoruz, bu yüzden bireysel kahramanlar hakkında gelecekteki
güncellemelerde daha fazlası için bizi takip edin.”
Kahramanların sağlık puanları da, daha büyük mermilerle uyumlu
olarak değişiyor. İşte bu değişiklikler:
– 150-175 HP kahramanlar: 25 HP artırıldı
– 200-300 HP kahramanlar: 50 HP artırıldı
– 300+ HP (Tank) kahramanlar: 75-100 HP artırıldı
Sağlık artışının arkasındaki mantık, Overwatch
2‘de öldürme süresini tutarlı tutmak
istemeleridir. İyileştirme konusunda daha büyük değişiklikler
bekleyin. Açıklamaya göre: Mermi boyutundaki ve sağlık
havuzlarındaki değişiklikler, ani hasarın etkisini etkili bir
şekilde azaltır ve iyileştirmenin göreceli gücünü düşürür, bu da
birini 1 HP’den tam sağlığa iyileştirmenin daha uzun sürmesi
anlamına gelir. Dövüş dışında müttefikleri tamamen iyileştirmenin
süresini artıran sürtüşmeyi azaltmak ve Destek oyuncularının kimi
iyileştirecekleri konusunda daha bilinçli kararlar vermelerini
sağlamak için, artık herkes hasar almadan 5 saniye sonra saniyede
20 iyileşme ile pasif olarak sağlık yenileyebilecek ve Destek rolü
pasif iyileştirmesi 2,5 saniyeye ayarlandı.
Sağlık havuzlarının artması ve ani hasarın
zayıflatılması, kahramanların daha uzun süre hayatta kalmasını ve
takım savaşlarının sonuçlanmasının daha uzun sürmesini sağlar.
Potansiyel olarak aşırı durumlarla mücadele etmek için, ayrıca
kahramanların rollerini yerine getirmede daha kolay olmalarını
sağlayan ve dövüş içi iyileştirmeyi azaltan yeni bir Hasar pasifi
tanıtıyoruz ve hedeflere odaklanmayı stratejik bir katman
ekleyebilir.
Yorum gönder