Otomotiv markalarının brüt kâr marjı belirli oldu!

Otomotiv markalarının brüt kâr marjı belirli oldu!

Elektrikli, şoförsüz araçların ve paylaşılan mobilitenin yükselişi araba sanayisinde büyük aksamalara neden olurken, otomotiv devlerinin geçtiğimiz dört yıllık süreçte ne kadar brüt kar marjı kazandığı ortaya çıktı.

2021 yılı bilgilerine nazaran COVID-19 pandemisi tüm global otomotiv sanayisinin gelirlerinde yüzde 11’lik bir düşüşe neden olsa da, otomotiv sanayisinin kar marjı çok daha öncesinden tasa kaynağı haline gelmişti. Dünya çapındaki fabrika kapanışları, araba satışlarındaki düşüşler ve büyük çaplı işten çıkarmalarla birlikte Tesla, Toyota, Volkswagen, General Motors ve Ford’un kar marjları hesaplandı.

Otomotiv markalarının kâr marjları: Tesla açık orta önde

Emre Özpeynirci tarafından paylaşılan 2018-2022 brüt kar marjı grafiğinde ABD’li elektrikli otomobil üretici Tesla’nın ön planda olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Dört yıllık süreçte yüzde 31 kar marjı yakalayan ve çip krizine karşın büyük gelirler elde eden Tesla’nın çabucak gerisinde ise yüzde 17 ile Japon devi Toyota bulunuyor.

Toyota’nın akabinde sırasıyla Volkswagen, GM ve Ford’un yer aldığını belirtelim. Volkswagen yüzde 15 ile üçüncü, GM yüzde 10 ile dördüncü ve Ford ise eksi kar marjına düşmesine karşın yüzde 8 ile beşinci sırada uzunluk gösteriyor.

Grafiği incelediğimizde ise bilhassa 2020’nin ikinci çeyreği dikkat çekiyor. Covid-19 pandemisinin patlak verdiği bu periyotta Tesla hariç tüm üreticiler büyük kayıplar yaşamış üzere görünüyor. Tesla ise tam zıddı halde gelirini bu çeyrekte artırmayı başarmış. Birebir devirde Ford’un neredeyse eksi yüzde 10 düzeyine gerilediğini görmek farklı.

2015-2020 ortasında, dünya çapındaki büyük otomotiv şirketleri için ortalama kar marjı yaklaşık yüzde 7,5 idi. Artık ise bu sayı (en azından beş büyük üretici için) yüzde 16,2’ye kadar gelmiş durumda. Karlılık şirketten şirkete değişiyor, fakat genel olarak Tesla üzere elektrikli araba üreticileri daha yüksek kar marjları gözlemledi.

Bölüm uzmanları, daha etraf dostu ulaşıma yönelik artan talebi karşılamak ve emisyon standartları için yeni yönergelere uymak için odak noktası elektrikli araç üretimine geçtiğinde, pazarın yıllık yüzde 7,22’lik bir büyüme oranı göreceğini varsayım ediyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder