NVIDIA yeni RTX güncellemesi ile oyun deneyimini zirveye taşıyor
KAYNAK: Teknolojioku
Bugün, Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) öncesinde
NVIDIA, NVIDIA RTX nöral işleme teknolojilerine yönelik
geliştirmelerini duyurdu. Buna göre, nöral gölgelendiriciler
(neural shaders) Nisan ayında Microsoft DirectX önizlemesine
geliyor, DLSS 4 artık 100’den fazla oyun ve uygulamada yer alarak
önemli bir eşiğe ulaştı, RTX Remix resmi olarak çıkış yaparken yeni
bir oynanabilir Half-Life 2 RTX demosu
da yayınlanıyor. Ayrıca, NVIDIA RTX Kit, RTX Mega Geometry ve
RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğiyle
büyük güncellemeler alıyor ve NVIDIA
ACE otonom oyun karakterleri iki farklı oyunda ilk
kez sahneye çıkıyor.
Aşağıda, sizlerle paylaşmak üzere duyuruları ve ayrıntıları bir
araya getirdik:
- NVIDIA ve Microsoft, Çığır Açan Nöral Gölgelendirme
Teknolojisiyle Oyun Dünyasında Yeni Bir Dönemi Başlatıyor
- RTX Kiti Unreal Engine 5’e Geliyor
- NVIDIA RTX Remix Resmi Olarak Çıktı: DLSS 4 ve RTX Nöral
Gölgelendiriciler ile, Half-Life 2 RTX Oynanabilir Demo’su 18
Mart’ta Yayında - 100’ün Üzerinde DLSS 4 ve Çoklu Çerçeve Üretimi Desteği Sunan
Oyunlar ve Uygulamalar Şimdi Çıktı, Yakında Daha Fazlası Geliyor,
Aralarında Half-Life 2 RTX Demo’su da Bulunuyor - NVIDIA ACE Otonom Oyun Karakterleri Bu Ay inZOI ve NARAKA:
BLADEPOINT MOBILE PC SÜRÜMÜ’nde Görücüye Çıkıyor
Basın materyalleri ve basın
bülteni, www.nvidia-press.com adresindeki NVIDIA basın
FTP’sine de eklenmiştir. FTP’ye erişim sağlamak için bir hesabınız
yoksa kaydolmanız gerekecektir.
1. NVIDIA ve Microsoft, Çığır Açan Nöral
Gölgelendirme Teknolojisiyle Oyunların Yeni Çağını
Başlatıyor
NVIDIA ve Microsoft, nöral gölgelendirme desteğinin Nisan ayında
DirectX önizlemesine geleceğini ve bu sayede NVIDIA GeForce RTX
GPU’larındaki AI Tensor Cores’un gücünün, video oyunlarını
programlamak için kullanılan grafik gölgelendiricilerinde
kullanılabileceğini duyurdu.
Nöral işleme, grafik programlamada bir devrim niteliği taşıyor;
yapay zekâ, geleneksel işleme teknikleriyle bir arada kullanılarak
kare hızlarını dramatik şekilde artırıyor, görüntü kalitesini
iyileştiriyor ve sistem kaynaklarının kullanımını azaltıyor. NVIDIA
RTX Nöral Gölgelendiriciler SDK’sı, geliştiricilerin oyun
verilerini ve gölgelendirici kodlarını bir RTX AI PC üzerinde
eğitmelerini sağlıyor ve çalışma zamanında NVIDIA Tensor Cores ile
nöral temsilleri ve model ağırlıklarını hızlandırıyor. Bu, nöral
işleme tekniklerinin performansını önemli ölçüde artırarak, Tensor
Cores ile daha hızlı ve verimli gerçek zamanlı işleme yapılmasına
olanak tanıyor.
Shawn Hargreaves, Microsoft’ta Direct3D Geliştirme
Müdürü “Microsoft, bu Nisan ayında bir
önizleme ile başlayarak, DirectX ve HLSL’ye Cooperative Vectors
desteği ekliyor. Bu, oyun endüstrisinde nöral işleme desteğini
mümkün kılarak grafik programlamanın geleceğini ileriye taşıyacak.
NVIDIA RTX’teki Tensor Cores’u etkinleştirerek geliştiriciler,
Windows üzerinde daha zengin ve daha sürükleyici deneyimler için
RTX Nöral Gölgelendirme’den tam anlamıyla
yararlanabilecek.”
NVIDIA Geliştirici Teknolojisinden Sorumlu Başkan
Yardımcısı John
Spitzer, “Nöral işleme grafiklerin geleceği ve
DirectX’te programlanabilir gölgelendiricilere yapay zekayı
getirmek için Microsoft ile ortaklık yapmaktan mutluluk duyuyoruz.
Tüm oyun geliştiricileri, Windows oyunlarına yeni nesil gerçekçilik
ve performans sunmak için GeForce RTX GPU’larda yerleşik olarak
bulunan Tensor Çekirdeklerini kullanabilir.”
2. RTX Kiti Unreal Engine 5’e Geliyor
NVIDIA bugün, Unreal Engine’in NVIDIA RTX Şubesi aracılığıyla
RTX Mega Geometri ve RTX Hair için Unreal Engine 5 desteğini
yayınladı.
NVIDIA RTX Kit, yapay zeka ile ışın izleme (ray-tracing) desteği
alan oyunları, devasa geometrilerle sahneler render etmeyi ve
fotogerçekçi görsellerle oyun karakterleri yaratmayı sağlayan bir
dizi nöral işleme teknolojisidir. NVIDIA’nın yeni GeForce RTX 50
Serisi GPU’ları, saç ve kürk için ışın izleme hızlandırmasında
önemli bir gelişme sunuyor – linear swept sphere (LSS) primitive.
Bu, tipik üçgen primitflerini, her bir saç telini daha iyi doğruluk
ve performansla temsil edebilen kürelerle değiştirerek, gerçek
zamanlı yüksek kaliteli dijital insanları render etme yolunda bir
adım atıyor.
NVIDIA, CES‘te çarpıcı bir teknoloji demosu olan Zorah ile nöral
işleme ile nelerin mümkün olduğunu gösterdi. GDC’de, Unreal Engine
5’te oluşturulan güncellenmiş Zorah demosu, RTX Mega Geometri,
RTX Hair, ReSTIR Path Tracing ve ReSTIR Direct Illumination
özellikleriyle nöral görüntülemedeki en son gelişmeleri
sergileyecek.
3. NVIDIA RTX Remix, DLSS 4 ve RTX Nöral
Gölgelendiriciler ile Resmi Olarak Çıktı, Half-Life 2 RTX
Oynanabilir Demosu 18 Mart’ta Erişilebilir
Olacak
Bir yıl önce, NVIDIA klasik oyunların RTX ile yeniden
düzenlenmesini sağlayan devrim niteliğinde bir modlama platformu
olan RTX Remix ‘i Açık Beta olarak yayımlamıştı. Bugün,
NVIDIA, DLSS 4 ve Çoklu Kare Oluşturma (Multi Frame Generation)
desteği, yeni RTX Nöral İşleme teknolojileri ve topluluk tarafından
talep edilen birçok güncelleme ile geliştirilen RTX Remix’in resmi
sürümünü yayımlıyor. Bu güncellemeler, mod yapımcılarının daha
yüksek kare hızları ve daha iyi görüntü kalitesiyle etkileyici
remaster’lar sunmalarını sağlıyor.
RTX Remix’in yeteneklerini ve en son RTX yeniliklerinin gücünü
sergilemek için, Half-Life 2 sahipleri,
18 Mart’ta Steam üzerinden ücretsiz Half-Life 2
RTX demosunu indirebilecekler. Ravenholm ve Nova
Prospekt’teki çalışmalarını sergileyen Half-Life 2
RTX, Half-Life 2‘nin dört önde gelen
mod ekibi tarafından, Orbifold Studios çatısı altında birlikte
geliştiriliyor. Half-Life 2 RTX, ışın izleme
(ray tracing), yenilenmiş varlıklar, DLSS 4, Reflex, RTX Nöral Işık
Yansıma Belleği (Neural Radiance Cache), RTX Cilt ve RTX Hacimsel
Efektler gibi özelliklere sahip.
4. 100’den Fazla DLSS 4 ve Çoklu Kare Oluşturma (Multi
Frame Generation) Desteği Sunan Oyun ve Uygulama Şu An Mevcut,
Yakında Daha Fazlası Yayınlanacak, Bunlar Arasında Half-Life 2 RTX
Demosu da Bulunuyor
DLSS 4, GeForce RTX 50 Serisi GPU’larının piyasaya sürülmesiyle
tanıtıldı ve şimdi oyun geliştiricilerinin hızlı benimsemesi
sayesinde 100’den fazla oyun ve uygulama DLSS 4 desteği sunuyor. Bu
kilometre taşı, DLSS 3’ten 2 yıl daha hızlı bir şekilde
ulaşılmasını sağladı ve bu, NVIDIA’nın tüm zamanlardaki en hızlı
benimsenen oyun teknolojisi olmasını sağladı.
DLSS 4, geleneksel olarak işlenen kare başına üç adede kadar ek
kare oluşturmak için yapay zeka kullanan ve kare hızlarını
geleneksel kaba kuvvetle işlemeye göre 8 kata kadar artırmak için
tüm DLSS teknolojileri paketiyle birlikte çalışan Çoklu Kare
Oluşturma teknolojisini piyasaya sürdü. GeForce RTX 50 Serisi ekran
kartları ve dizüstü bilgisayarlardaki bu büyük performans artışı,
oyuncuların en yüksek çözünürlüklerde görselleri en üst düzeye
çıkarmasını ve inanılmaz kare hızlarında oynamasını sağlıyor.
Şu anda mevcut olan 100 oyun ve uygulamaya ek olarak Lost Soul
Aside, Mecha BREAK, Phantom Blade Zero, Stellar Blade, Tides of
Annihilation ve Wild Assault’un tümü DLSS 4 ile piyasaya sürülecek
ve GeForce RTX oyuncularına her bir başlıkta mükemmel bir PC
deneyimi sunacak.
5. NVIDIA ACE Otonom Oyun
Karakterleri Bu Ay inZOI & NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC SÜRÜMÜNDE
Görücüye Çıkıyor
Bu yılın başlarında NVIDIA, oyunlara otonom takım arkadaşları,
NPC’ler ve düşmanlar ekleyerek yepyeni bir dizi oyun olasılığının
kilidini açan yapay zeka destekli NVIDIA ACE otonom oyun
karakterlerini tanıttı. Şimdi, bu ACE otonom oyun karakterleri bu
ayın sonlarına doğru inZOI ve NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC VERSION
olmak üzere iki oyunda görücüye çıkıyor.
Hayat simülasyonu oyunu inZOI’de, oyuncular ‘Akıllı Zoi’
NPC’lerini yaşam hedefleriyle özelleştirebiliyor ve bu NPC’ler, AI
teknolojisi sayesinde diğer NPC’lerle etkileşimlerini ve
davranışlarını yönlendiriyor. NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC
Sürümü’nde ise, NVIDIA ACE destekli takım arkadaşları oyunculara
düşmanlarla savaşırken, ganimet ararken ve zafer için mücadele
ederken yardımcı oluyor.
NVIDIA ACE teknolojileri gelişmeye devam ediyor, yeni görsel ve
ses dil modellerini içerecek şekilde ilerliyor, yüz animasyonlarını
yeni model mimarileriyle geliştiriyor ve Maya ve Unreal Engine
için güncellenmiş ACE eklentileriyle oyun geliştirmeyi
hızlandırarak çevrimdışı içerik üretimini destekliyor.
Bu gelişmeleri kullanacak iki oyun bulunuyor: Black
Vultures: Prey of Greed, NVIDIA ACE konuşma ve dil
modellerini eklerken, Fate Trigger ise
NVIDIA ACE Audio2Face-3D teknolojisini kullanacak.
Zhipeng Hu, Thunder Fire İş Birimi Başkanı, NetEase
Corp. Kıdemli Başkan Yardımcısı “NVIDIA,
oyun geliştiricilerine AI teknolojisiyle beklenen sınırların
ötesine geçme imkânı tanıyor. NARAKA: BLADEPOINT MOBILE PC
Sürümü’ndeki NVIDIA ACE, oyuncunun destansı savaşlarında doğal bir
şekilde yardımcı olan, cihazda yerel olarak çalışan AI otonom takım
arkadaşları yaratmamıza olanak sağladı.” –
Yorum gönder