Microsoft Google’ı çok kızdırdı, ipler kopmak üzere

Microsoft Google'ı çok kızdırdı, ipler kopmak üzere

Microsoft Google’ı çok kızdırdı, ipler kopmak üzere

KAYNAK: Teknolojioku

Bu hamle, Microsoft‘un arama motorunu
popülerleştirme çabasının bir parçası olarak görülüyor.
Kullanıcılar, internet gezintileri sırasında bu daveti
reddedemeyecekleri pop-uplarla karşılaşıyorlar. Şirketin bu yöntemi
tercih etmesi, dijital pazarlamadaki yenilikçi yaklaşımlarına bir
örnek teşkil ediyor ve kullanıcıların nasıl tepki vereceği merak
konusu.

Microsoft, Windows 10 ve 11
işletim sistemlerinde Chrome kullanıcılarına Bing
pop-up reklamları göstermeye devam ediyor. Windows Latest ve The
Verge’in Cuma günü yaptığı haberlere göre, reklam, Chrome
kullanıcılarını kalın harflerle Google araması yerine Bing’i
kullanmaya teşvik ediyor. Reklamda “Chrome’da GPT-4 ile ücretsiz
sohbet edin! Bing AI ile günde yüzlerce sohbet turu alın” ifadesi
yer alıyor. Eğer “Evet” seçeneğine tıklarsanız, pop-up “Bing Arama”
Chrome uzantısını yüklerken Microsoft’un arama motorunu varsayılan
yapacak.

Eğer reklama tıklayıp Bing’e geçiş yaparsanız,
Chrome’da bir pop-up belirecek ve tarayıcının
varsayılan arama motorunu değiştirmek isteyip istemediğinizi
onaylamanızı isteyecek. Pop-up, “Arama sağlayıcınızı değiştirmek mi
istediniz?” diye soracak. “‘Microsoft Bing Search
for Chrome’ uzantısı, aramayı bing.com kullanacak şekilde
değiştirdi” diye Chrome’un uyarısı belirecek.

Chrome’un pop-up’ı altında, Windows’un bir başka uyarısı
belirecek ve adeta Chrome’un pop-up’ını bekler gibi, “Bekleyin —
geri değiştirmeyin! Eğer değiştirirseniz, Microsoft Bing Search for
Chrome’u kapatmış olursunuz ve Bing AI ile GPT-4 ve DALL-E 3’e
erişimi kaybedersiniz. Microsoft Bing ile kalmak için Sakla’yı
seçin” diyecektir.

Esasında, kullanıcılar, bir şirketin AI yardımcısını / arama
motorunu kullanmaya zorladığı ve diğerinin de varsayılanı
(muhtemelen Chrome’u ilk yüklediğinizde
istediğiniz) korumaya çalıştığı pop-up’lar arasında bir savaşa
tutulmuş durumda. Büyük Teknoloji şirketlerinin AI ve arama
üstünlüğü için yürüttüğü savaşlar, kullanıcılar web’de gezinmeye
çalışırken gözlerinin önünde rahatsız edici sanal çığlık maçlarına
dönüşüyor.

Reklamın engellenmesinin kolay bir yolu görünmüyor.

Microsoft, reklamın doğruluğunu Windows Latest
ve The Verge’e yaptığı açıklamalarda kabul etti ve hareketi,
kullanıcılara bir fırsat olarak sunmanın utandırıcı bir şekilde
boyanmasına neden oldu. Bir şirket temsilcisi, “Bu, insanlara
Chrome’da varsayılan arama motoru olarak Bing’i seçme seçeneği
sunan tek seferlik bir bildirimdir,” dedi.
Chrome’da varsayılan arama motoru olarak Bing’i
seçenler, MSA [Microsoft hesabı] ile oturum açtıklarında Copilot’ta
daha fazla sohbet turu ve sohbet geçmişi alırlar.”

Intrüzif reklamlarının kullanıcı özgürlüğüne ne kadar dost
olduğunu hatırlatır şekilde, ekledi: “Müşterilerimize seçenek
sunmayı değerlendiriyoruz, bu yüzden bildirimi kapatma seçeneği
var.” Engadget, bağımsız doğrulama için
Microsoft‘a e-posta gönderdi, ancak şirket hemen
yanıt vermedi. Geri dönüş yapılırsa bu makaleyi
güncelleyeceğiz.

Windows Latest, reklamın bir “sunucu tarafı güncellemesi”nden
geldiğini ve bir Windows güncellemesinin parçası olmadığını
açıkladı. Bunun yerine, çıkış, Microsoft‘un 13
Mart’ta “bazı Windows sistemlerine” eklediği bildirilen
BCILauncher.EXE veya BingChatInstaller.EXE, iki süreçle bağlantılı
olabilir.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder