Lenovo, 2024 Türkiye bilgisayar pazarı verilerini açıkladı
Lenovo’nun değerlendirmelerine göre, küresel bilgi teknolojileri pazarının 2027’ye kadar %55 büyümesi ve 3,9 trilyon dolarlık hacme ulaşması öngörülüyor. Buna karşın Türkiye’nin toplam ihracatında bilişim teknolojilerinin payı halen %1 seviyesinde bulunuyor.
Lenovo, 2024 yılına ait Türkiye bilgisayar pazarı verilerini kamuoyuyla paylaştı. Buna göre Lenovo, toplam pazarın %24’üne karşılık gelen oranla yer alırken; kurumsal segmentte %32,3, dizüstü bilgisayar pazarında %26,3, All-in-One ürünlerde %40,7 ve masaüstü kategorisinde %27,7’lik pazar payına ulaştığını açıkladı.
Lenovo’nun değerlendirmelerine göre, küresel bilgi teknolojileri pazarının 2027’ye kadar %55 büyümesi ve 3,9 trilyon dolarlık hacme ulaşması öngörülüyor. Buna karşın Türkiye’nin toplam ihracatında bilişim teknolojilerinin payı halen %1 seviyesinde bulunuyor.
Şirket, küresel ölçekte yapay zekâ teknolojilerine yönelik 1,2 milyar doları aşan yatırım taahhüdünde bulundu. Dünya genelinde 400’ün üzerinde AI uzmanı, 4 küresel yapay zekâ merkezi ve 80’den fazla AI destekli platform ile çalışmalar yürütülüyor. GPT-in-a-Box, AIPOD ve Microsoft Copilot+ gibi çözümler aracılığıyla kurumlara hibrit yapay zekâ çözümleri sağlanıyor.

Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, yapay zekânın iş süreçlerindeki etkisine dikkat çekerek, bu alandaki yatırımların dijital dönüşüm süreçlerinde önemli rol oynadığını belirtti.
Teknoloji pazarındaki genel büyüme eğilimlerine de yer verilen açıklamada, sunucu pazarının 2025’te küresel düzeyde %19,7 oranında artarak 278 milyar dolara, Türkiye özelinde ise 393 milyon dolara ulaşmasının beklendiği ifade edildi. Aynı şekilde, veri depolama pazarının dünya genelinde 35,7 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişeceği öngörülüyor. Ayrıca, Lenovo’nun küresel süper bilgisayar pazarındaki payının %30 seviyelerinde olduğu bildirildi.

2025 yılı itibarıyla CEO’ların öncelikli gündem maddeleri arasında operasyonel verimlilik, maliyet optimizasyonu ve müşteri memnuniyeti yer alırken; CIO’ların yatırım önceliklerinde yapay zekâ, siber güvenlik, veri analitiği ve bulut altyapıları öne çıkıyor. Lenovo, bu başlıklara yönelik ürün ve hizmet portföyünü genişletmeyi planlıyor.
Ayrıca şirket, Türkiye’de %83 oranında marka bilinirliği, %62’lik satın alma değerlendirmesi oranı ve %28’lik satın alma tercihi verileri ile pazardaki konumunu değerlendirdi. 2024 yılında gerçekleştirilen bir tüketici araştırmasında, “En Prestijli Bilgisayar Markası” seçildiği bilgisine de yer verildi. Sürdürülebilirlik alanında ise şirketin 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefi doğrultusunda “Bilim Temelli Hedefler” (SBTi) onaylı stratejisini sürdürdüğü bildirildi.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder