İş dünyasında sıra insansı robotlarda!
KAYNAK: Teknolojioku
Asırlardır tekstil, sağlık ve enerji gibi dev sektörlerin
şekillendirdiği küresel ticaret ağları, dijital teknolojilerin ve
yapay zekanın hüküm sürdüğü bir dinamizm kazanıyor. 10. yılında
50’yi aşkın ülkede basın bülteni dağıtımı hizmeti vererek iş
dünyasının nabzını tutan B2Press, incelediği araştırmalarla
geleceğin ticaret dinamiklerinin bel kemiğini oluşturacak
sektörlere ve gelişmelere ışık tutuyor. Araştırmalar, bugün
ticaretin yarısına nüfuz eden dijital teknolojilerin yerini alacak
insansı robotların, 2030 yılında işgücünün %40’ını oluşturacağını,
mesleklerin %75’ini ve yaklaşık 3 trilyon dolarlık bordroyu
şekillendireceğini ortaya koyuyor.
Robotlar en çok inşaat, tarım ve balıkçılıkta
kullanılabilir
İnsansı robotların iş dünyasında edineceği sorumlulukları da
araştıran Online PR Servisi B2Press’in kaynak gösterdiği bilgilere
göre, 2030’a kadar insansı robot nüfusu 40 bin, 2050’ye kadar ise
63 milyona yükselecek. Yalnızca ABD’de bile inşaat işlerinin
%70’inde; tarım, balıkçılık ve ormancılığın %67’sinde insansı
robotlar yer alacak. Güney Kore, Japonya ve Almanya gibi ülkeler de
insansı robotların en çok bulunduğu bölgeler arasında konumlanacak.
20 yıl içinde insansı robotların her biri 500 bin ila 1 milyon
dolar maliyet tasarrufu sağlayacak.
Dijital hizmet ihracatından insansı robotlara köprü
kurdu
B2Press, incelediği araştırmalarla günümüz ticaretinin ana
eksenini oluşturan dijital hizmet teknolojilerinin gelecekteki
ekonomik koşullar için halihazırdaki önemini de su yüzüne
çıkarıyor. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı
(UNCTAD) verileri, dijital olarak teslim edilebilir bilişim tabanlı
hizmetlerin, bugün dünya hizmet ihracatının %56’sını oluşturduğunu
ortaya koyuyor. 4,5 trilyon dolarlık bu hacmin yarısı Avrupa
ülkelerinden gelirken, onu Asya ve Amerika takip ediyor.
Türkiye’de teknolojik ürün ihracatı 9 milyar dolara
dayandı
B2Press’in incelediği araştırmalar, bilişim teknolojileri, medya
akışı, Ar-Ge ve finansal hizmetler dahil olmak üzere, çok çeşitli
faaliyetleri kapsayabilen dijital hizmetlerde en çok ihracat
yapanlara ülke bazında bakıldığında, zirvede 649 milyar dolarla
ticaretin %15,3’ünü karşılayan ABD konumlandığını gösteriyor.
Ardından hizmet ihracatının %80’inden fazlasını dijital kanallar
aracılığıyla sunan Birleşik Krallık geliyor. Türkiye’nin de dahil
olduğu gelişmekte olan ekonomilerin ise 1 trilyon dolar sınırını
aştığı kaydediliyor. 265 milyar dolarla ihracatta rekor kırdığı bir
yılı geride bırakan Türkiye’nin yüksek teknolojili ürün ihracatını
da 8,8 milyar dolara ulaştırdığı görülüyor.
Yorum gönder