Instagram, 2010 yılındaki çıkışından bu yana birçok büyük değişim geçirdi. Platform, 2012’de Facebook tarafından satın alındıktan sonra Reels, Stories (Hikayeler), Explore (Keşfet) sayfası gibi kullanıcı deneyimini güçlendiren pek çok yeni özellik kazandı. Ancak tüm bu yeniliklere rağmen, halen iPad için özel bir uygulamaya sahip değil.

Ama şimdi, yaklaşık 15 yılın ardından, iPad kullanıcıları en sonunda Instagram’ın resmi iPad uygulamasına kavuşabilir. Bir Instagram çalışanının The Information’a verdiği bilgiye göre, şirket şu anda iPad için bir uygulama geliştiriyor. Bu durum, özellikle Instagram Başkanı Adam Mosseri’nin daha önce defalarca bir iPad uygulaması geliştirme planlarının bulunmadığını ifade etmiş olmasından dolayı şaşırtıcı bir haber olarak dikkat çekiyor.

Mosseri, 2020’de yaptığı bir açıklamada, iPad için bir uygulama geliştirmek istediğini ancak personel eksikliği nedeniyle bu planı hayata geçiremediklerini söylemişti. 2022’de Marques Brownlee’nin bir tweet’inde iPad için neden halen bir Instagram uygulaması bulunmadığını sorması üzerine Mosseri, yeterli büyüklükte bir kullanıcı tabanının bu uygulamayı talep etmediğini ve bu nedenle diğer eksiklere öncelik verdiklerini belirtmişti. 2023’te düzenlediği AMA etkinliklerinden birinde ise Mosseri, yeniden personel eksikliğini bir neden olarak öne sürmüştü.

Instagram’a bu adımı, TikTok belirsizliği mi attırıyor?

Mosseri’nin fikrini değiştirerek iPad uygulamasını gündeme almasının ardında, ABD’de TikTok’un geleceğinin halen belirsiz olması yatıyor olabilir. TikTok’un ABD’de yasaklanması durumunda, Meta’nın sahip olduğu Instagram’ın ülkedeki en büyük alternatif haline gelebileceği düşünülüyor. Bu sebeple, Instagram’ın iPad gibi daha fazla cihazda yer almayı hedeflemesi oldukça mantıklı görünüyor.

Şu an itibarıyla, kullanıcılar App Store üzerinden iPad’lerine Instagram uygulamasını indirebiliyor. Ancak bu, iPhone için mevcut olan sürümün aynısı ve ekranın çevresinde büyük siyah çerçeveler bulunuyor. Bu çözüm, iPad kullanıcıları için özel bir deneyim sunmaktan çok uzak.

Bu arada, iPad için özel bir uygulama üzerinde çalışan tek sosyal medya platformu Instagram değil. Snapchat, yaklaşık 13 yıldır iPhone’da mevcut olmasının ardından kısa bir süre önce iPad için özel uygulamasını yayınladı. Bu adım, diğer platformların da iPad kullanıcılarını daha iyi hedeflemeye yönelik stratejilerini gözden geçirdiğini gösteriyor.