Hyundai IONIQ 6 P3 Şarj Endeksi “Premium” kategorisinde birinci oldu.

Hyundai IONIQ 6 P3 Şarj Endeksi "Premium" kategorisinde birinci oldu.

Hyundai IONIQ 6 P3 Şarj Endeksi “Premium” kategorisinde birinci oldu.

KAYNAK: Teknolojioku

Hyundai, IONIQ 6 modeliyle P3 Şarj Endeksi
2024’te öne çıkarak elektrikli otomobillerindeki şarj alt yapısı ve
verimlilik konusunda büyük bir başarı gösterdi. Bu endekste genel
olarak ikinci sırada yer alan IONIQ 6, “Premium”
kategorisinde de birinci oldu. IONIQ 6, 800 Volt teknolojisi
sayesinde yüzde 100 elektrikli otomobiller arasında fark yaratırken
aynı zamanda üstün aerodinamik tasarımıyla da oldukça düşük
tüketimler sergiliyor. Ultra hızlı şarj yeteneklerini göstererek
sadece 20 dakikada etkileyici bir şekilde 346 km menzile ulaşan
IONIQ 6, böylelikle kullanıcılar için özellikle
uzun süreli yolculuklarda yeterli enerjiyi 

ADAC Ecotest’te 15,5 kWh’lik düşük bir tüketim değeri kaydederek
olağanüstü enerji verimliliği sergileyen IONIQ 6, böylece
Hyundai’nin güç aktarma teknolojisinin gelişmişliğini bir kez daha
doğruladı. İddialı 0,21’lik sürtünme katsayısıyla bu sonuçlara
ulaşan IONIQ 6, son derece aerodinamik tasarımı sayesinde de test
edilen tüm modeller arasında en verimli araç olarak öne
çıktı. 

“P3 Şarj Endeksi”, elektrikli araçların genellikle maksimum
hızda şarj olduğu yüzde 10 ile yüzde 80 arasındaki şarj durumunda
(SoC) şarj davranışını mercek altına alıyor. Endeks, ADAC
Ecotest’te ölçülen gerçek tüketimi hesaba katarak, hızlı bir şarj
istasyonunda 10 ve 20 dakikalık aralıklarla kaç kilometre gerçek
menzilin şarj edilebileceğini değerlendiriyor. Bu testler
esnasında, 20 dakikalık şarj ile 346 km’lik bir menzil elde eden
IONIQ 6, böylelikle mükemmel bir sonuca imzasını
atarken aynı zamanda 10 dakikalık testte de iyi bir performans
göstererek 234 km’ye ulaştı. Hyundai Motor Grubu’nun 800V mimarili
E-GMP platformu sayesinde, 235 kW’nin üzerinde bir şarj değerine
ulaşan otomobil, ortalama olarak da 193 kW gibi bir kapasitede şarj
edildi. 

P3 Şarj Endeksi

Almanya merkezli P3 Group tarafından 2019 yılında geliştirilen
P3 Şarj Endeksi (P3CI), EV’lerin şarj performansını karşılaştırmak
için bir kıyaslama standardı görevi görüyor. Avrupa’da ilk kez
sunulan Çin modelleri de dahil olmak üzere, “premium” ve “lüks”
kategorilerine ayrılmış 22 adet tamamen elektrikli aracı analiz
eden P3, böylelikle modellerin gerçek şarj hızını resmi olarak
tüketicilerle paylaşıyor. Kilowatt (kW) cinsinden tipik şarj gücü
karşılaştırmaları yerine, P3CI araç tüketim verilerini ve şarj
eğrilerini kullanarak menzili kilometre cinsinden hesaplıyor ve
aracı yeniden şarj etmek için gereken süreyi en detaylı şekilde
kayıt altına alıyor. P3CI, 20 dakikadaki gerçek şarj menzilinin 300
kilometrelik bir parametreye oranından türetiliyor ve ideal değeri
de 1,0 olarak veriliyor. Bu da 20 dakikada 300 kilometrelik gerçek
bir menzile karşılık geliyor.

Hyundai IONIQ 6, 1930’ların tasarımından
esinlenerek teknolojik yenilikleri günümüz modellerine en modern
bir şekilde uyarlıyor. Seri üretim bir otomobil için 0.21 cd gibi
dünyanın en düşük sürtünme katsayılarından birine sahip olan IONIQ
6, enerji tüketiminde de büyük bir avantaj sağlıyor. Hem iç hem de
dış mekanda sürdürülebilir malzemelerin kullanımı ise Hyundai’nin
çevreye karşı sorumluluğunu vurguluyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder