Getir’den ilginç hamle, uluslararası pazardan çekilme kararı aldılar

Getir'den ilginç hamle, uluslararası pazardan çekilme kararı aldılar

Getir’den ilginç hamle, uluslararası pazardan çekilme kararı aldılar

KAYNAK: Teknolojioku

Getir, faaliyetlerini yalnızca Türkiye’de
sürdürme kararı aldı. Pazartesi günü yapılan açıklamada, “anında
teslimat” olarak bilinen startup’ın, Amerika Birleşik Devletleri,
Birleşik Krallık, Almanya ve Hollanda pazarlarından çekilerek
faaliyetlerini sadece Türkiye’ye yoğunlaştıracağı belirtildi.
TechCrunch’a göre bu karar, şirkette yaklaşık 6,000 iş pozisyonunun
kaybedilmesine neden olacak.

Getir’in iş modeli, geleneksel alışveriş hizmetlerinden farklı
olarak, şehir içinde mikro-teslimat merkezleri kurarak gıda ve ev
ihtiyaçlarını dakikalar içinde müşterilere ulaştırıyor. Bu da
“anında teslimat” ifadesinin nereden geldiğini açıklıyor. Pandemi
sırasında yatırımcıların COVID-19 dönemi tüketici alışkanlıklarının
devam edeceği yönündeki beklentileriyle değeri 12 milyar dolara
kadar yükselen startup, büyüme konusunda önemli bir sıçrama
yaşamıştı. Şirketin açıklamasına göre, “Bu karar,
Getir‘in mali kaynaklarını Türkiye’ye odaklamasına
olanak tanıyacak.” Ayrıca, şirket çekildiği pazarların toplam
gelirler içinde yaklaşık yüzde yedi oranında bir paya sahip
olduğunu belirtti.

Getir’den ilginç hamle, uluslararası pazardan çekilme kararı
aldılar

Küresel genişleme planlarından vazgeçmesine rağmen,
Getir Türkiye’ye odaklanmak için finansman
sağlamayı başardı. Abu Dhabi’nin devlet yatırım firması Mubadala ve
G Squared, Türkiye odaklı bu yeni döneme finansal destek
sağlayanlar arasında yer alıyor. Şirket, geçen yıl sonunda satın
aldığı ABD iştiraki FreshDirect’in faaliyetlerine devam edeceğini,
ancak Reuters’a yaptığı açıklamada, çekildiği pazarlardaki
varlıklar için tekliflere açık olduğunu belirtti.

2015 yılında kurulan Getir, Türkiye’de hızla
popüler oldu ve 2017’den 2023’e kadar yatırımcılardan 2.3 milyar
doların üzerinde fon topladı. TechCrunch, 2023’ün başlarında
Getir‘in 32,000 çalışana sahip olduğunu
belirtiyor. Bu dönemde, küresel bir marka olma yolunda küçük
rakiplerini de bünyesine katarak genişlemeye çalıştı. Ancak şimdi
tüm bu deneyimlerle Getir, köklerine geri dönüyor
ve tüm enerjisini anavatanı Türkiye’ye yönlendiriyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder