Fable 4’ün fragmanı büyük değişiklikler mi getiriyor

Fable 4'ün fragmanı büyük değişiklikler mi getiriyor

Fable 4’ün fragmanı büyük değişiklikler mi getiriyor

KAYNAK: Teknolojioku

Fable oyunları her zaman masalsı bir atmosfer yaratmakta
başarılı olmuştur. Kahramanlar ve kötü karakterlerin büyülü bir
krallıkta çatıştığı bir hikayede, iyi ve kötü arasındaki bu net
ayrımın anlatının önemli bir parçası olması gayet mantıklıdır.

En son Fable 4 fragmanı, beni birçok sebepten dolayı büyüledi.
İlk olarak, bu bir Fable oyunu ve 14 yıldır bunu bekliyoruz. İkinci
olarak ise, yeni geliştirici Playground Games’in oyuncu seçimlerine
verdiği önemi vurgulama şekli dikkat çekiyor. Yeni seride, ahlaki
seçimlerin sadece kozmetik değişiklikler değil, gerçek anlatısal
sonuçlar doğuracağı ima ediliyor. Kahraman olmanın, düşündüğümüzden
çok daha karmaşık olduğu anlaşılıyor. RPG oyunlarında karakterlerin
görünümünün kötü eylemleri yansıtmasını seviyorum. Mass Effect
serisinde renegade Shepard’ın parlayan gözleri ve yara izleri veya
Hogwarts Legacy’de karanlık büyüler kullandığınızda cüppelerinizden
yayılan karanlık, görsel olarak bu değişiklikleri görmek heyecan
verici. Ancak, oyunlardaki seçimlerin hikayenin sonuçlarını
belirlemesi benim için daha da önemli. The Witcher 3’te Ciri’yi
babasına geri satmanın kötü bir karar olduğunu anlamak için
Geralt’ın saçının siyaha dönmesi veya gözlerinin kırmızıya yanması
gerekmiyor. Bazen gerçekten iyi veya kötü bir seçim olmaması, RPG
deneyimini daha insancıl ve derin kılıyor. Playground’ın Fable
yeniden başlatmasının bu gerçekçilik adımını atmasını dört gözle
bekliyorum.

Bu elbette büyük bir beklenti. Özellikle Fable gibi eğlenceli
bir seride bu dengeyi sağlamak zor olabilir. Önceki oyunların
cazibesi, kahramanlık arketipleriyle oynama biçimlerinden
geliyordu; kötü karakterler çok kötü, köylüler sizin korkunç kara
karga başlı görüntünüzden kaçar, iyi karakterler ise halelerle
süslenmiş ve saf beyaz ışık yayarak safiyeti temsil ederdi. Ahlak
skalasında orta bir puan almak, sizi ne korkutucu ne de melek gibi
yaparak sıradan bir maceraperest haline getiriyordu.

Bu özellik, Fable’ı özünde bir masal, uzak bir diyarda geçen
fantastik bir hikaye olarak tanımladı. Fable 4’ün tamamen iyi ve
kötü arasındaki bu keskin ayrımları ortadan kaldırmasını
istemiyorum. Ancak, elimizdeki iki fragmanın olgunlaşma yönünde bir
ipucu verdiğini hissediyorum. Endişelenmeyin, hala kuru İngiliz
mizahı, çocukça espriler ve saçmalıklarla dolu olacağız ve eğer
birkaç tavuk tekmeleme sahnesi olmazsa, ilk isyan eden ben olurum.
Ancak yeni Fable oyununun hikaye vurguları, özellikle Xbox Games
Showcase 2024’teki en son fragmanda, şimdiden daha karanlık
tonlarda görünüyor.

Fable 4’ün tanıttığı bu yeni yön, oyuncuları daha derin ve
karmaşık kararlarla yüzleştirirken, serinin köklerine sadık kalarak
büyülü bir deneyim sunmayı hedefliyor. Bu yeni oyun, uzun zamandır
bekleyen hayranlar için hem nostaljik bir dönüş hem de yeni bir
macera vaat ediyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder