Çinli firmalar mobil oyun pazarında liderliği ele geçiriyor
KAYNAK: Teknolojioku
2023 yılı, küresel oyun pazarının önemli bir büyüme kaydederek
1,173.79 milyar yuanlık (166 milyar
dolar) bir hacme ulaştığı ve bir önceki yıla göre
%6’lık bir artış gösterdiği bir yıl oldu. Bu
genişleyen endüstri içinde, mobil oyun sektörü öne
çıkarak 606.27 milyar yuanlık (85.76 milyar dolar)
bir gelir elde etti ve bu gelirin yarısı Çinli şirketler tarafından
domine edildi. Çinli şirketlerin küresel pazardaki bu hakimiyeti,
yüksek kaliteli oyunların yaratılması, sürekli yenilikler ve
agresif küresel genişleme stratejileri sayesinde elde edildi.
Buna rağmen, Çinli geliştiriciler, kendi geliştirdikleri
oyunların yurtdışı gelirlerinde %5.65’lik bir düşüş yaşayarak
16.366 milyar dolarlık bir gelire gerilediği bir
zorlukla karşılaştı. Çinli mobil oyunların başlıca
pazarları olan Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve Güney Kore,
hala Çin’in yurtdışı gelirlerinin yarısından fazlasına katkıda
bulunarak bu oyunların uluslararası çekiciliğini vurguladı.
Çinli firmalar mobil oyun pazarında liderliği ele
geçiriyor
Bu yaygın kabul, oyun kalitesinde sürekli iyileştirmeler,
yenilikçi özelliklerin tanıtılması ve etkili pazar ve marka
genişletme stratejileri sayesinde gerçekleşti. Strateji oyunları
Çinli mobil oyun ihracatını öncülük etmeye devam ederken, basit
oyun sektörü hızlı bir büyüme göstererek yurtdışı
pazar payını sadece üç yılda %0.6’dan %5.1’e çıkardı.
Endüstri içindeki bu durum, en yüksek gelir elde eden ilk 100
küresel şirket arasında 52 Çinli firmanın varlığı ile daha da
pekiştirildi, özellikle Tencent Games 100 milyar yuanı
(14.13 milyar dolar) aşan geliri ile dikkat
çekti.
Ancak, Çinli ürünlerden elde edilen gelir
payındaki düşüş, yoğun uluslararası rekabet, yükselen kullanıcı
edinme maliyetleri ve yerel yetenek eksikliği nedeniyle etkili
yerelleştirmede yaşanan zorluklar gibi sorunlar devam ediyor.
Ürünlerini yurtdışına taşıma konusundaki zorlukların üstesinden
gelmek için, ankete katılan Çinli şirketlerin %60’tan
fazlası uzun vadeli ürün operasyonlarına vurgu yaparken,
yaklaşık üçte ikisi uluslararası kullanıcıları çekmek için marka
veya IP ortaklıklarını kullanıyor. Bölgesel tercihlere odaklanma ve
yapay zeka gibi ileri teknolojilerin ve gelişmiş oyun motorlarının
benimsenmesi ile birleştirilen bu stratejiler, Çinli
geliştiricilerin küresel hakimiyetlerini sürdürmeleri ve küresel
pazarda başarılı olmaları için hayati öneme sahip.
Yorum gönder