Chrome kullanıcılarının beklediği haber geldi!
KAYNAK: Teknolojioku
Yalnızca yüzde birlik bir kullanıcı kitlesinde başlatılan bu
yeni özellikle, üçüncü taraf çerezlerin takibinin engellenmesi,
internet kullanımında yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.
Bu adım, kullanıcı gizliliğini koruma ve dijital
izlerin kontrolünü kişilere bırakma konusunda önemli bir gelişme
olarak değerlendiriliyor.
Google, Chrome kullanıcılarının yalnızca bir
yüzdesi için üçüncü taraf çerezleri devre dışı bırakarak, kullanıcı
gizliliğine verdiği önemi bir kez daha gösterdi. Bu gelişme, yıllar
önce Privacy Sandbox adı verilen projesinin tanıtımından sonra
gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl sonunda yapılan bir duyuru ile 4
Ocak’ta dünya genelinde rastgele seçilen Chrome
kullanıcılarının bir yüzdesi için çerezleri devre dışı
bırakacaklarını açıkladılar. Chrome, dünya çapında
tarayıcı pazarının yarısından fazlasına sahip olduğundan,
Gizmodo’ya göre bu, Google’ın 30 milyon kullanıcı için çerezleri
devre dışı bıraktığı anlamına geliyor.
Bu süreçte yer alan kişiler, tarayıcılarını başlattıklarında,
İzleme Koruması’nı deneyimleyen ilk kişilerden
olduklarını belirten bir bildirim alacaklar. Ayrıca, İzleme
Koruması’nın, sitelerin kullanıcıları gezinirken üçüncü taraf
çerezlerini kullanarak takip etmelerini
sınırladığını açıklayan bir açıklama da bulunacak. Google, henüz bu
değişime uyum sağlamamış ve interneti kullanan çoğu kişiyi
etkileyecek olan bu gelişmenin bazı web sitelerini bozacağını
bildiği için, kullanıcılara geçici olarak üçüncü taraf çerezleri
tekrar etkinleştirmelerine izin verecek. Kullanıcılar, tarayıcı
çubuklarında şimdi bulunan göz simgesine
tıklayarak yeni özelliği devre dışı
bırakabilecekler.
Chrome kullanıcılarının beklediği haber geldi!
Google’ın Privacy Sandbox
girişimi, adından da anlaşılacağı gibi, reklam verenlerin
kullanıcılara reklam sunarken aynı zamanda gizliliklerini koruyacak
alternatif bir çözüm olarak tasarlandı. Kullanıcıları, son gezinme
aktivitelerine dayanarak ilgi alanlarına göre gruplara atıyor ve
reklam verenler bu bilgileri kullanarak onları ilgili reklamlarla
eşleştirebiliyor.
Bu sistem, çerezlerden daha az müdahaleci
olacak şekilde tasarlandı – tüm veri işleme ve saklama cihaz
üzerinde gerçekleşiyor ve Google, kullanıcı ilgi alanlarını üç
hafta boyunca saklayacağını söylüyor. Proje, şirketi zaten
olduğundan daha güçlü hale getireceği endişeleri nedeniyle
düzenleyicilerin dikkatini çekti. Ancak her şey yolunda giderse,
Google önümüzdeki birkaç ay içinde İzleme Koruması’nı yavaş yavaş
genişletecek ve 2024 ortasına kadar tüm
Chrome kullanıcıları için üçüncü taraf çerezlerini
devre dışı bırakacak.
Yorum gönder