Bu sözler kavgada söylenmez: Mark Zuckerberg Apple’a fena salladı

Bu sözler kavgada söylenmez: Mark Zuckerberg Apple'a fena salladı

Bu sözler kavgada söylenmez: Mark Zuckerberg Apple’a fena salladı

KAYNAK: Teknolojioku

Meta CEO’su Mark Zuckerberg, son dönemde
çeşitli eleştirilerle gündemde. Özellikle Facebook’un, dönemin
Başkan Adayı Donald Trump’a fazla yaklaşması gibi konularla
eleştirilen Zuckerberg, son olarak önemli bir podcast programına
katılarak Apple hakkındaki görüşlerini paylaştı.

Zuckerberg, Apple’a yönelik en büyük
eleştirisini yeni ve çığır açıcı ürünlerin eksikliği konusunda
yaptı. Apple’ın son 20 yıldır iPhone’u icat ettikten sonra
durakladığını ve gelişim göstermediğini savunan Zuckerberg,
Apple’ın yıllık iPhone satışlarında artış olup olmadığı konusunda
şüpheleri bulunduğunu belirtti. Zuckerberg, her
yeni iPhone modelinin çok az yenilik getirdiğini ve bu durumun
kullanıcıların telefonlarını daha uzun süre güncellemesini
sağladığını ifade etti.

Bu sözler kavgada söylenmez: Mark Zuckerberg Apple'a fena salladı - Resim : 1

Bu sözler kavgada söylenmez: Mark Zuckerberg Apple’a
fena salladı

Zuckerberg, “Gerçekten büyük bir yenilik
yapmadılar. Steve Jobs iPhone’u icat etti ve şimdi 20 yıl sonra
sadece üzerine oturuyorlar. Gerçekten de, her yıl iPhone
satışlarının artıp artmadığından bile emin değilim. Satışlar
aslında düşebilir. Bunun nedeni, her iPhone neslinin gerçekte o
kadar da gelişmemiş olması. İnsanlar daha uzun süre cihazlarını
yenilemeyi bekliyorlar. Yani satışlar genelde düz ya da düşüşte.
Peki, şirket nasıl para kazanıyor? Bunu, aslında insanları
sıkıştırarak yapıyorlar.”
ifadelerini kullandı.

Zuckerberg, Apple’ın App Store’dan aldığı
%30’luk komisyonla para kazandığını belirtti ve iPhone için
üretilen aksesuarlarla ilgili de eleştirilerde bulundu. Özellikle
AirPods’un, diğer firmaların iPhone ile aynı şekilde bağlantı kuran
ürünler üretmesini engelleyen bir tasarıma sahip olduğunu
vurguladı.

Ünlü iş insanı, Apple’a karşı olan husumetini daha önce de dile
getirmişti. Özellikle iOS 14.5 ile gelen Uygulama İzleme Şeffaflığı
özelliği, Facebook’un gelirlerini olumsuz etkileyen bir hamle
olmuştu. Bu özellik, kullanıcılara üçüncü taraf uygulamalar
tarafından hedeflenmiş reklamlar almak için izlenip izlenmemeleri
konusunda seçim hakkı tanıyordu. Facebook, bu özelliğin kendilerine
10 milyar dolara kadar zarar verebileceğini öngörmüştü.

Tüm bu gelişmeler, 2022 yılında Facebook’un hisselerinde büyük
bir düşüşe neden olmuştu. Hissenin değerinde yüzde 61’lik bir kayıp
yaşanmıştı. Ancak Meta, son dönemde hisselerinin %300’den fazla
değer kazanarak toparlanmayı başardı. 2021’de 114.93 milyar dolar
olan reklam gelirleri, bir sonraki yıl 113.64 milyar dolara
gerilemiş, 2023’te ise 131.95 milyar dolara ulaşmıştı.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder