Bu hiç hoş olmadı, TV’ye bağladığınız her cihaz reklam gösterecek

Bu hiç hoş olmadı, TV'ye bağladığınız her cihaz reklam gösterecek

Bu hiç hoş olmadı, TV’ye bağladığınız her cihaz reklam gösterecek

KAYNAK: Teknolojioku

Roku platformu üzerinden reklam sunma konusunda
zaten aktifken, şimdi de televizyonlarına bağlı üçüncü parti
cihazlar kullanılırken reklam gösterme fikrini keşfettiği ortaya
çıktı. Lowpass tarafından ortaya çıkarılan son
patent başvurusuna göre şirket, bir medya cihazı ile yüksek tanımlı
medya arayüzü (HDMI) bağlantısı aracılığıyla
birleştirilmiş bir ekran cihazı tarafından reklam yerleştirme için
bir sistem ya da yöntem geliştirmeyi hedefliyor. Bu, eğer bir Apple
TV, Chromecast veya PlayStation
gibi başka bir akış cihazı veya konsolu HDMI aracılığıyla bir
Roku TV’ye bağladıysanız, şirketin hala size
reklam sunabileceği anlamına geliyor.

Özellikle Roku, üçüncü parti cihaza bağlıyken
izlediğiniz şey veya oynadığınız oyun duraklatıldığında reklam
göstermeyi umuyor. Patentinde, ekranın üzerindeki gösterimin veya
oyunun duraklatıldığını nasıl tespit edebileceğine dair birkaç
yöntem açıklıyor. Bu yöntemler arasında kumandadan gelen bir
duraklatma sinyalini almak, duraklatma ikonunu tespit etmek, birkaç
video karesine bakmak ve ekrandaki görüntünün bir süredir
değişmediğini belirlemek ve HDMI bağlantısından sessiz bir ses
sinyali almak bulunuyor.

Bu hiç hoş olmadı, TV’ye bağladığınız her cihaz reklam
gösterecek

Eğer istendiği gibi çalışırsa, bu reklamlar izleme veya oynama
deneyiminizi (çok fazla) etkilemez, varsayılan olarak bir şeylerle
meşgulken veya gerçekten uzaklaştıysanız. Reklamların tamamen
olmamasını tercih etmiş olsanız da, Roku en azından size alakalı
reklamlar sunmaya çalışıyor olacak. Donmuş video veya ses
karelerini analiz edip otomatik içerik tanıma
(ACR) teknolojisini kullanarak ekranda ne olduğunu
tanımlayabilir. Ya da oynadığınız veya izlediğiniz şeyle bağlantılı
reklamlar göstermek için meta verileri analiz edebilir. Ayrıca,
TV’nize bağlı olan üçüncü parti cihaza bağlı olarak reklamlar
sunabilir.

Lowpass‘a göre, şirket bu fikri geliştirmiş
olabilir çünkü üreticiler genellikle donanım satışlarından çok
fazla para kazanmıyor. 2023 mali yılında
Roku, akıllı TV’ler üzerinden 44 milyon dolar
kaybetti. Benzer şekilde, Samsung‘un görsel ekran
ve dijital aletler bölümü geçen yılın dördüncü çeyreğinde 37,5
milyon dolar işletme zararı açıkladı. Öte yandan, reklamlar ve
hizmetler Roku için 1,6 milyar dolarlık kâr üretti. Bu fikir,
Roku’nun daha fazla para kazanmasını sağlayabilir… tabii ki,
gösteriniz veya oyununuz duraklatıldığında reklam izlemek sizi
Roku TV alımından vazgeçirmezse. Ancak bu şu an
için sadece bir patent ve Roku, bunu tamamen iptal
edip hiç uygulamayabilir de.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder