Avrupa Amerikalı şirketlerden çok rahatsız, peki ama neden?
KAYNAK: Teknolojioku
Soruşturmanın temelinde, Avrupa Komisyonu’na
göre, Google‘ın ana şirketi Alphabet ve Apple‘ın “uygulama
geliştiricilerinin tüketicileri kapı denetleyicilerinin uygulama
mağazaları dışındaki tekliflere ücretsiz olarak “yönlendirmesine”
yeterince izin vermediği endişeleri yer alıyor. Şu anda mevcut
durumda, bu teknoloji şirketlerinin getirdiği yeni kurallar
“geliştiricilerin çeşitli ücretler uygulamak da dahil olmak üzere
serbestçe iletişim kurma, teklifleri tanıtma ve doğrudan sözleşme
imzalama yeteneğini kısıtlayabilir.”
Avrupa Komisyonu ayrıca Alphabet’in aramasının
Google Flights gibi Google’ın sahip olduğu hizmetleri kendi kendine
tercih edebileceğine inandığını; Apple’ın, kullanıcılara varsayılan
iOS hizmetlerine veya tercihlerine alternatif seçme konusunda
anlamlı bir seçim yapma olanağı vermeyebileceğini (örneğin, önceden
yüklenmiş herhangi bir uygulamayı kaldırma yeteneği) söyledi.
Kullanıcıların yalnızca bir ücret karşılığında reklamları devre
dışı bırakabileceği yeni AB planıyla ilgili olarak Meta da
soruşturmaya dahil oldu.
Avrupa Amerikalı şirketlerden çok rahatsız, peki ama
neden?
Avrupa Komisyonu, bu soruşturmalara öncülük
ederken, Apple ve Google’a yönelik olası bir soruşturmanın
ipuçlarını veriyordu. Ocak ayında Apple, DMA’ya uyum sağlamak için
(diğer şeylerin yanı sıra) AB’de iOS’ta alternatif uygulama
pazarlarını etkinleştirmesini ve geliştiricilerin kullanıcıları
üçüncü taraf ödeme sistemlerine yönlendirmesine izin vermesini
gerektiren bir çok App Store değişikliğini duyurdu.
Apple’ın güncellemeleri arasında, bir kullanıcı yazılımı üçüncü
taraf bir pazar yerinden indirse bile, geliştiricilerin bir
uygulamanın ilk 1 milyon kurulumundan sonra kullanıcı başına yıllık
olarak ödemek zorunda kalacağı 0,50 Euro’luk yeni bir “temel
teknoloji ücreti” de vardı. Google ayrıca Play Store’u atlamaları
durumunda AB’deki geliştiricilerden ücret alıyor.
Yorum gönder