Apple şirket tarihinin en büyük kazığını yedi, herkes şokta
KAYNAK: Teknolojioku
Apple, müşteri memnuniyeti konusunda öncü
markalardan biri olarak bilinir. Ürünlerindeki arızaları kullanıcı
hatası kaynaklı olmadığı sürece garanti kapsamında ücretsiz olarak
tamir eden veya yenisiyle değiştiren bu politika sayesinde
müşterilerine benzersiz bir deneyim sunar. Ancak, her iyi sistem
gibi, bu sistem de kötüye kullanıma açıktır. Bunun son
örneklerinden biri, sahte iPhone ve iPad‘lerle
Apple‘ı 6 milyon dolar zarara uğratan bir adamın
hapse mahkum edilmesidir.
Zhiwei “Allen” Liao adlı bu şahıs, sahte Apple
ürünlerini Çin’den ithal edip, bu ürünlerin üzerine gerçek
Apple seri numaraları yapıştırarak bir
dolandırıcılık şebekesi kurmuştu.
Apple şirket tarihinin en büyük kazığını yedi, herkes
şokta
Liao ve işbirlikçileri, bu sahte ürünleri Apple
mağazalarına arızalıymış gibi götürüp, seri numaralarına güvenen
Apple‘ın garanti sistemi tarafından gerçek iPhone
ve iPad’lerle değiştirilmesini sağlamışlardır. Sonrasında bu gerçek
cihazları Çin’de yüksek karla satarak Apple‘a 6
milyon dolardan fazla zarar verdiler.
Bu büyük dolandırıcılığın başındaki isim olan Liao, 51 ay hapis
cezasına çarptırıldı ve yetkililer tarafından evler, nakit para ve
200’den fazla Apple cihazı dahil birçok varlığına
el konuldu. Apple bu durumdan maddi zarar görmüş
olsa da, bu tür dolandırıcılıkların gerçek etkisi tüketicilere
yansıyabilir. Şirketler, müşteri hizmetleri politikalarında daha
temkinli davranmaya başlayabilir ve bu da meşru müşterilerin zarar
görmesine neden olabilir.
Yorum gönder