Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

KAYNAK: Teknolojioku

Teknoloji devinin, yenilikçi tasarımları ve devrim niteliğindeki
ürünleriyle tanınmasına rağmen, otomobil alanında somut bir adım
atmamış olması hayal kırıklığı yarattı. Bu durum,
Apple‘ın sadece mevcut teknoloji ve ürün
yelpazesine odaklanmayı tercih ettiğini gösteriyor olabilir.

Apple’ın ulaşımın geleceğini inşa etme girişimi
olan Proje Titan’ın perdelerini indirdiği söyleniyor. Eğer raporlar
doğruysa, proje milyarlarca doları ve birkaç yüksek profilli
lideri, misyonu defalarca değiştiği için tüketti. Kontrolsüz bir
otonom araç olarak başlayan şey, sonunda genel bir elektrikli araca
(EV) dönüştürüldü ama tabii ki Apple tarafından
üretildi. Açıkçası, gerçek dünyada bir Apple Car göreceğimize hiç
inanmadım çünkü bu fikir, adeta kurgusal derecede ulaşılmaz
görünüyordu.

Titan’ın var olmadığını söylemiyorum, çünkü her
şirketin spekülatif projeleri vardır ve etrafında yapılan
haberlerin doğru olduğuna eminim – Tim Cook’un bir noktada beyaz
tahtaya “Car?” yazdığı kesin. Eğer herhangi bir
şirket gelip, bir araba inşa etmek ve bunu iyi (ve karlı bir
şekilde) yapmak için gerekli becerileri öğrenebilseydi, bu Apple
olurdu. Diğer teknoloji şirketleri, örneğin Sony, Honda ile
ortaklık yaparak alana girmek konusunda gerçekten ses getiriyor.
Ancak, birçok mantıklı açıdan, Apple’ın araba üretmeye başlayacağı
fikri akıllara durgunluk veriyordu.

Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

Kitschkötü veya zevksiz
sanat için kullanılan bir Alman kelimesi – ‘yaşamın gerçekliklerini
inkar etmek’ olarak tanımlanır. Apple bu tanıma uyar çünkü,
sağduyunun aksine yapılan kararlara rağmen, vahşi
başarılar elde etmesine rağmen. Şarjı bir gün bile
dayanmayan bir saat. Kolayca düşürülen, önü ve
arkası cam olan ve tamiri kabus gibi zor bir telefon.
Altından şarj edilen ve kullanımda olmadığı
zamanlarda şarj edilebilen bir mouse hala satılıyor.

En çevre dostu araba bile, işleyişini yağlamak için
yağ ve gres gerektirir, lastikler
yolda kauçuk bırakır, fren balataları aşınır. Uzun bir yolculukta
dökülen kahve ve çocuk kusmuklarıyla başa çıkmak zorunda kalan
koltuklar, IKEA kutularını bagajınıza yüklerken yalnızca bulduğunuz
kir. Apple’ın tasarım ekibinin, FineWoven kılıfın
arkasındaki ekip, daha büyük pil, USB-C ve su
geçirmezlik gibi konulara sürüklenerek kabul eden ekip, bu tür
düşüncelere sahip olabileceğini hayal edebiliyor musunuz?

Apple cihazları üzerinde çok fazla kontrol
sağlayabilirken, arabalar bu kadar kolay kapatılamaz. Bir şirketin,
dünya genelindeki oto tamirhanelerine bu kadar çok şeyi devretmek
zorunda kalması ne kadar zor olurdu? Tesla‘nızı
büyük tamiratlar için geri götürmeniz gerekiyor ama lastiklerinizi
patlak olduğunda değiştirememeniz nasıl bir şey olurdu? Tabii ki,
her büyük nüfus merkezinde, yağ değişimi zamanı geldiğinde sizi
fazladan ücretlendirecek garajlar inşa etmeyi planlamıyorsa.

Ve bu, Apple’ın markasıyla ilgili takıntılı
olduğu ve arabalarından biri sadece bir direğe dokunduğu zaman
internet üzerinde logosunun her yerde görünmesi fikrine bile
değinmeden önce. Araba kazaları şu anda, toplum olarak, olmamız
gerektiği gibi ele almadığımız üzücü bir yaşam gerçeği. Ancak, bir
Apple arabasında tek bir ölümlü kazanın olması ve
şirketin şeytanlaştırılması ve Apple’ın nakit
yığınından bir parça almak isteyen bir dizi dava ile karşı karşıya
kalması yeterli olurdu.

Ayrıca, bir araba, şirketin çevresel konulardaki duruşunu da
bulandırırdı ve ben zaten iç çelişkileri hayal edebiliyorum. Apple
Park’ın nadide yeraltı otoparkına dönüştürülebilir Mercedes’leriyle
giren yöneticiler, elbette, bir Apple arabası isteyebilir. Ancak,
enerji tüketimi, emisyonlar ve iklim değişikliği etrafındaki
rakamlara bakmak zorunda olan şirketin ekiplerinin bunu
istemeyeceğini düşünüyorum. Apple’ın çevreyi
koruma konusundaki güzel sözleri bir anlam ifade ediyorsa, şirket
ağırlığını ve uzmanlığını, scooterlar veya
e-bisikletler gibi daha iyi bir şeye arkasında durarak
gösterirdi.

Ayrıca, Apple’ın sınırlı sayıda üretilecek bir EV için
100.000$ talep etmeyi nasıl haklı çıkaracağını da
anlamakta zorlanıyorum, gerçek kazanımları kitlesel pazarda elde
ettiği zaman. EV’ler montajlamak için devasa miktarda sermaye ve iş
gücü gerektirir ve bu, Apple’ın bugün yaptığı iş kadar karlı
değildir.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder