Her 10 kişiden dokuzunun bir iPhone’u var!
Gençlerin iPhone sevgisi, yeni araştırma ile bir kez daha kanıtlandı. Ama bu araştırma sadece telefon tercihini değil, aynı zamanda genç kullanıcıların en çok tercih ettiği sosyal medya sitesini ve akış hizmetini de açıkça ortaya koyuyor.
ABD’li yatırım bankası Piper Sandler, gençlerin teknoloji kullanımı ve harcama alışkanlıklarını analiz eden yarı yıllık anketinin sonuçlarını paylaştı. Anket, ABD’de yaşayan ve ortalama yaşı 16,2 olan 6.455 gencin verilerini kapsarken, gençlerin ortalama hane geliri 65.995 dolar olarak açıklandı.
Anket sonuçlarına göre, ABD’li gençlerin %88’i bir iPhone’a sahip ve bu gençlerin %25’inin iPhone 17 çıktığında cihazlarını yenilemesi bekleniyor. Bu oran, geçen yılın %22’lik yükseltme oranına kıyasla dikkat çekici bir artış olduğunu ortaya koyuyor.
Bu değişim, ABD Başkanı Trump döneminde gümrük vergilerinin önemli ölçüde artırıldığı bir dönemde gerçekleşti. Apple, tedarik zincirinin büyük bir kısmının Çin’de olması sebebiyle bu vergilerden etkilenen şirketlerin başında geliyor. Her ne kadar gümrük vergilerinin Apple ürünlerinin fiyatlarını artırabileceği tahmin edilse de, UBS analistleri bu etkinin beklenenden daha sınırlı olabileceğini öne sürüyor.
Akıllı telefon pazarında Premium trendi
Apple iPhone’un gençler arasındaki popülerliği, Counterpoint araştırmalarıyla desteklenen bir eğilim olan premium telefonlara geçişin hızlanmakta olduğunu da işaret ediyor. Counterpoint’in raporuna göre, 2024 yılında dünya çapında sevk edilen akıllı telefonların %25’i ortalama toptan satış fiyatı 600 dolar ve üzerindeydi. Ayrıca iPhone’un liderliğini sürdürdüğü bu kategoride küresel ortalama toptan satış fiyatı ilk defa 900 doların üzerine çıktı.
Gençlerin iPhone 17’ye yönelik talebini nasıl şekillendireceği henüz tam olarak bilinmiyor. Ancak bu yıl piyasaya sürülen ve birkaç önemli özelliği olmayan iPhone 16e sayesinde en ucuz iPhone’un fiyatı artık 599 dolar olarak belirlendi.
Gençlerin sosyal medya ve akış hizmeti tercihleri
Piper Sandler anketi, gençlerin sosyal medya platformlarındaki tercihlerine de ışık tutuyor. Instagram, %87 oranında kullanım popülerliğiyle gençler arasındaki lider platform olmaya devam ederken, TikTok’un %79’luk kullanımı ve Snapchat’in %72’lik oranı onları takip eden diğer uygulamalar arasında yer alıyor.
ABD’li gençler için günlük video içeriklerinde birinci sırada %31 ile Netflix yer alıyor. YouTube, %26 ile ikinci sıradayken, Hulu %7’lik oranıyla diğer akış platformlarını takip ediyor.
Piper Sandler, 2001 yılından bu yana iki yılda bir düzenlediği anketlerle gençlerin harcama alışkanlıklarını kayıt altına alıyor. Şirket, bugüne kadar toplam 274.273 gencin verilerini topladı ve bu süreçte gençlerin harcamalarına dair 64 milyondan fazla veri noktası elde etti. Son anketin sonuçları, gençlerin yıllık harcamasının ortalama 2.388 dolar olduğunu ve bu rakamın geçen yıla göre %6 oranında arttığını ortaya koyuyor.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder