Endüstri analisti Mat Piscatella’ya göre, PlayStation 5 Pro satışları, cihazın piyasaya sürülmesinden sonraki yaklaşık üç ayda PlayStation 4 Pro’nun gerisinde kaldı.

Piscatella, piyasa araştırma şirketi Circana’da oyun yöneticisi olarak çalışıyor ve Bluesky’da yaptığı bir paylaşımda, şirketin en son video oyunu pazarı raporundan bazı önemli noktaları özetledi. Bu özet sırasında, konsol harcamalarının bir yıl öncesine göre %35, video oyunu donanım harcamalarının ise bir yıl öncesine göre %45 düştüğünü belirtti.

Piscatella’ya göre, “tüm büyük konsol platformlarında” çarpıcı bir şekilde “çift haneli yüzdelik düşüşler” gözlemlendi. PS5 donanım harcamaları yıl bazında %38’lik büyük bir düşüş yaşarken, Xbox konsolları %50’lik bir düşüşle daha da büyük bir etki gördü. Nintendo Switch ise geçen yıla göre %53’lük bir satış düşüşüyle ​​en büyük yavaşlamayı yaşadı.

Sony ve Microsoft için bu durumun oldukça olumsuz olduğu söylenebilir. Ancak, Nintendo Switch’in satışlarındaki düşüşün en azından bir kısmının, bu yılın ilerleyen dönemlerinde piyasaya sürülmesi planlanan yeni Nintendo Switch 2‘yi bekleyen tüketicilerden kaynaklandığı tahmin edilebilir. Piscatella, daha önce yaptığı bir tahminde, yaklaşan konsolun ilk yılında ABD’de 4,3 milyon adet satılacağını öngördüğü için, Nintendo tarafındaki düşüşün kayda değer bir kısmının biriken talep miktarından kaynaklandığını söyleyebiliriz.