Son dönemde, dünyanın pek çok yerinde uçak kazalarının sayısında artış yaşandı. ABD’deki uçak kazaları da bu artıştan nasibini aldı. Helikopterle uçağın çarpışması, dikine yere çakılan özel uçaklar ve Toronto’da inişte takla atan yolcu uçağı gibi olaylar dikkat çekiyor.

Peki, uçak yolculuğu hala güvenli bir ulaşım tercihi mi? Rakamlar, uçak yolculuğunun en güvenli yol olduğunu söylemeye devam ediyor. Ticari bir uçak kazasında ölme olasılığı yaklaşık 11 milyonda 1 iken, bir araba kazasında ölme olasılığı yaklaşık 101’de 1. Bu veriler, dünyadaki kaza istatistiklerine dayanıyor. Son olaylar hesaba katıldığında bile, ticari hava yolculuğu hala araba kullanmaktan çok daha güvenli.

Her iki seyahat şeklinin risklerini adil bir şekilde karşılaştırmak için, seyahat edilen kilometre başına ölümlere bakmak önemli. İnsanlar genellikle uçak koltuğunda geçirdikleri zamandan daha fazla direksiyon başında zaman geçirirler. Veriler şöyle:

  • Araba yolculuğu: 100 milyon milde 1,37 ölüm.
  • Ticari hava yolculuğu: 100 milyon milde 0,01 ölüm.

Peki, uçak yolculukları neden daha güvenli?

Uçmanın daha tehlikeli hissettirmesinin en büyük nedenlerinden biri, kazaların medyada yer alması ve sosyal medya akışlarında görülmesidir. Uçak kazaları nadir olsa da, günlerce haberlere hakim olan şok edici olaylardır. Araba kazaları ise her gün olur ancak nispeten az ilgi görür. Bu da uçak kazalarının daha sık yaşandığı algısını oluşturur. Oysa dünyada her gün on binlerce trafik kazası yaşanır.

Şu detayları unutmayın:

  • Otomobil sürücülerinin aksine, ticari havayolu pilotları yolcu taşımaya başlamadan önce binlerce saatlik eğitimden geçerler.
  • Pilotlar, hava trafik kontrolörlerinin rehberliği gibi yollarla sürekli gözetim altında uçuşlarını gerçekleştirirler.
  • Pilotlar, sıkı lisans sınavlarından, simülatör testlerinden ve tekrarlayan eğitim programlarından geçerler.
  • Havayolları, federal olarak zorunlu tutulan bakım programlarını takip eder.
  • Arabaların bakımı size bağlıyken, uçaklar uzman teknisyenler tarafından titizlikle kontrol edilir.
  • Modern uçaklar, yedek sistemlerle üretilir, böylece bir sistem arızalandığında yedekler devreye girer.
  • Uçaklar, iki motorundan biri arızalansa bile çalışmaya devam edebilir.
  • Standardizasyon, havacılık endüstrisinin tamamında normdur. Bu, insan hatasını azaltmak için bir güvenlik önlemidir. Ancak benzer bir standardizasyon milyonlarca araç sürücüsü arasında mümkün değildir.
  • Uçuş sırasında uçağın emniyetini sağlayan, FAA (Federal Havacılık İdaresi) ve diğer küresel kuruluşlar da dahil olmak üzere çok sayıda kurum bulunmaktadır.
  • 1.000 yıl boyunca her gün uçsanız bile, ölümcül bir uçak kazasına karışma olasılığınız yine de inanılmaz derecede düşüktür: Yaklaşık %3…