Boeing, ABD’yi kandırarak güvenli uçuş yaptığına inandırdı.

Boeing, ABD’yi kandırarak güvenli uçuş yaptığına inandırdı.

Boeing, ABD’yi kandırarak güvenli uçuş yaptığına inandırdı.

KAYNAK: Teknolojioku

ABD Adalet Bakanlığı (DOJ) ve Boeing, 2018 ve 2019 yıllarında
346 kişinin hayatını kaybettiği iki ölümcül kazadan kaynaklanan,
şirketin ABD hükümetini dolandırma suçlamasıyla ilgili olarak bir
anlaşmaya vardı. New York Times’ın bildirdiğine göre, Boeing
suçlamaları kabul edecek.

Mayıs ayında, DOJ, Boeing’in 2021’de belirlenen cezaları ödeme
ve büyük güvenlik değişikliklerini uygulama anlaşmasını ihlal
ettiğini duyurdu. Bu açıklama, bir Alaska Airlines uçuşunda 16.000
feet yükseklikte bir kabin panelinin yerinden çıkmasından sadece
dört ay sonra geldi. DOJ, 30 Haziran’da Boeing’e bir hafta içinde
kabul etmesi veya dava ile karşı karşıya kalması için bir savunma
anlaşması teklif etti.

2021’de Boeing, bu kazalarla ilgili olarak büyük güvenlik
değişiklikleri yapma ve üç yıl boyunca yanlış bir davranışta
bulunmama sözü vermişti. Ancak Mayıs ayında, DOJ, şirketin bu
anlaşmayı ihlal ettiğini duyurdu ve 30 Haziran’da Boeing’e bir
hafta içinde kabul etmesi gereken yeni bir savunma anlaşması teklif
etti.

Eğer yeni anlaşma mahkeme tarafından onaylanırsa, Boeing 487.2
milyon dolar para cezası ödeyecek. Ancak bu miktarın bir kısmı,
orijinal anlaşma kapsamındaki ödemelerle karşılanabilir. Boeing
ayrıca önümüzdeki üç yıl içinde en az 455 milyon dolar güvenlik ve
uyum yatırımı yapmak zorunda kalacak ve DOJ tarafından atanan
üçüncü taraf bir gözlemci tarafından izlenecek.

Bu anlaşma, kazazedelerin aileleri tarafından yetersiz bulunarak
eleştirildi. Bazı aileleri temsil eden bir avukat olan Paul Cassell
“Bu anlaşma, Boeing’in komplosu nedeniyle 346 kişinin öldüğünü
görmezden geliyor. Boeing ve DOJ arasındaki kurnaz avukatlık
sayesinde, Boeing’in suçunun ölümcül sonuçları gizleniyor.”
Dedi.

2021’de Boeing, müşterilerine 737 Max uçağının bir buçuk yıl
boyunca yere indirilmesinin ardından 1.77 milyar dolar tazminat
ödemeyi kabul etmişti. Anlaşma ayrıca, şirketin 243.6 milyon dolar
para cezası ve Endonezya ve Etiyopya yakınlarındaki uçuşlarda
hayatını kaybeden yolcuların varisleri, akrabaları ve yasal
lehtarları için bir kazazedeler fonuna 500 milyon dolar ödemesini
içeriyordu.

Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) Uçak Değerlendirme Grubu
(AEG), her iki uçakta da Manevra Özellikleri Artırma Sistemi’nin
(MCAS) uçuş sırasında etkinleştiğini ve muhtemel hata noktasının bu
olduğunu belirledi. İki Boeing 737 Max uçuş teknik pilotu, ilk
kazadan iki yıl önce FAA AEG’yi aldatarak MCAS’teki önemli bir
değişikliği gizledi. Eğer onaylanırsa, yeni anlaşma Boeing’in on
yıllardır ilk yeni ağır suçu olacak.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder