Getir neden sadece Türkiye’ye odaklanacak?

Getir neden sadece Türkiye'ye odaklanacak?

Getir neden sadece Türkiye’ye odaklanacak?

KAYNAK: Teknolojioku

Getir’in geleneksel alışveriş hizmetlerinden
farklı olan iş modeli, şehirlerde yiyecek ve ev ihtiyaçları taşıyan
sipariş karşılama merkezleri kurmayı içeriyordu. Bu genellikle
siparişleri dakikalar içinde getirmelerine olanak tanıyor;
dolayısıyla “anında teslimat” lakabı da buradan geliyor. Bir
zamanlar değeri 12 milyar dolar olan girişim, pandemi sırasında
yatırımcıların karantina sonrasında da devam edecek olan
COVID dönemi tüketici alışveriş alışkanlıklarına
yatırım yapmalarıyla büyümede bir artış yaşadı.

Şirket TechCrunch’a yaptığı açıklamada, “Bu karar
Getir‘in mali kaynaklarını Türkiye’ye odaklamasına
olanak tanıyacak” dedi. Girişim, çıktığı pazarların gelirlerinin
yaklaşık %7’sini oluşturduğunu söyledi.

Getir neden sadece Türkiye’ye odaklanacak?

Getir, işleri keserken ve küresel genişlemede
geri alma düğmesine bassa da, Türkiye’ye odaklanmak için finansman
sağladı. Mubadala (Abu Dabi’nin devlete ait yatırım şirketi) ve G
Squared’in yalnızca Türkiye’ye özel pivotu finanse edenler arasında
olduğu bildiriliyor.

Getir, geçen yılın sonlarında satın aldığı
ABD’deki yan kuruluşu FreshDirect’in faaliyetlerine devam edeceğini
söyledi. Ancak şirket Reuters’e, ayrıldığı piyasalardaki mevcut
varlıkları için tekliflere açık olduğunu öne sürdü.

Startup 2015 yılında kuruldu ve Türkiye’de popülerlik patlaması
yaşadı. 2017’den 2023’e kadar, küresel kurumsal fetih
arayışındayken yatırımcılardan 2,3 milyar doların üzerinde para
topladı ve bu yolda daha küçük rakipleri de yakaladı. TechCrunch,
2023’ün başlarında Getir’in 32.000 çalışana sahip olduğunu
söylüyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder