Stanley’nin dev termosuyla ilgili büyük bir problem ortaya çıktı!

Stanley'nin dev termosuyla ilgili büyük bir problem ortaya çıktı!

Stanley’nin dev termosuyla ilgili büyük bir problem ortaya çıktı!

KAYNAK: Teknolojioku

Stanley markasının termos ve su şişeleri,
yüzyıldan fazla bir süredir, özellikle işçiler ve doğa
yürüyüşçüleri arasında güvenilir bir seçim olmuştur. Ancak son
zamanlarda, bu ürünler, sosyal medyanın etkisiyle tamamen farklı
bir anlam kazandı. Artık bir statü simgesi ve aşırı tüketimin bir
parçası olarak görülüyor. Özellikle Quencher H2.0 FlowState
Tumbler
modeli, pastel tonları ve “hot girl walk” gibi
trendlerle özdeşleşti.

Bu değişim, çevre dostu ürünlerin nasıl moda haline geldiğini ve
bazen amacının dışına çıkarak tüketim çılgınlığının bir aracı
haline gelebildiğini gösteriyor. Eskiden Nalgene, Swell,
Hydro Flask
gibi markaların su şişeleri, hidrasyon ve
çevre bilincinin bir ifadesi olarak kabul edilirdi. Fakat Stanley,
bu alanda bir çılgınlık yaratarak, yeniden kullanılabilir kapların
çevreye zararlı tüketimi sonlandırma amacını tehdit eder bir
noktaya taşıdı.

Stanley ürünleri artık sadece kullanım amaçlı
değil, aynı zamanda modaya uygun koleksiyon ürünleri olarak da
tercih ediliyor. Bazı müşteriler, sınırlı sayıda üretilen modelleri
satın alabilmek için mağaza önlerinde kamp kuruyor veya TikTok‘ta
renkli Stanley koleksiyonlarını sergiliyor. Ancak,
bu durum çevresel sonuçlar konusunda endişelere
yol açıyor.

Stanley’nin sürdürülebilirlik taahhüdüne dair
şirketin yorum yapmaktan kaçınması, uzmanların bu ürünlerin çevreye
olan etkileri konusundaki endişelerini artırıyor. Örneğin, bir
çevre danışmanlık firmasında sıfır atık ve döngüsellik üzerine
proje direktörü olan Jessica Heiges, Stanley’nin
pamuklu tote çantaları gibi, aslında tek kullanımlık plastiklere
alternatif olması gereken ürünlerin, son zamanlardaki
popülariteleri ve kitlesel üretimleri nedeniyle çevreye aktif
olarak zarar verebilir hale gelmesinden endişe duyuyor.

Stanley’nin dev termosuyla ilgili büyük bir problem ortaya
çıktı!

Stanley, web sitesinde ürünlerinin “asla
atılmaması veya değiştirilmemesi” gerektiğini iddia ediyor ve
yeniden kullanılabilir su şişelerinin “ömür boyu dayanacak şekilde
yapıldığını” belirtiyor. Ancak, bu iddiaların arkasında, modaya
uygun bir koleksiyon ürünü olarak satın alınmaları yatan gerçeklik
var. Bazı müşteriler, sınırlı sayıda üretilen modeller için mağaza
önlerinde kamp kuruyor veya TikTok’ta geniş ve
renkli Stanley koleksiyonlarını gururla
sergiliyor. Bu durum, sürdürülebilirlik uzmanları arasında endişe
yaratıyor. Örneğin, çevre danışmanlık firması WSP’de sıfır atık ve
döngüsellik üzerine proje direktörü olan Jessica
Heiges,
bu ürünlerin pamuklu tote çantaları gibi, aslında
tek kullanımlık plastiklere alternatif olması gereken ürünlerin,
son zamanlardaki popülariteleri ve kitlesel
üretimleri nedeniyle çevreye zarar verebilir hale
gelmesinden endişe duyuyor.

Stanley, ürünlerinin en az yüzde 50’sini 2025
yılına kadar geri dönüştürülmüş malzemelerden üretmeyi ve
ambalajlarının yüzde yüzünü geri dönüştürülebilir yapmayı taahhüt
ediyor. Ancak, ürünlerin popülerliği ve toplu üretimi, çevreye olan
etkilerini artırıyor. Bu durum, ürünlerin sürdürülebilirlik
taahhütlerine gölge düşürüyor.

Stanley’nin aşırı tüketimi teşvik etmesi ve
çevresel etkileri, sosyal medya ve tüketici kültürü üzerindeki
etkisinin bir göstergesi olarak ele alınabilir. Örneğin,
Stanley’in TikTok hesabı, okul yılı için “olmazsa
olmazlar” videosunda dört farklı ürününü farklı amaçlar için
öneriyor. Bu durum, tüketicilerin birden fazla ürün satın almasını
teşvik ediyor. Ürünün Türkiye fiyatı da dudak uçuklatan cinsten.
Aşağıda göreceğiniz ve TicToc’ta fenomen olan model 8500 TL fiyat
etiketine sahip.

Stanley’nin bu stratejisi, tüketici kültüründe
derin akımları tetikleyebiliyor ve büyük satışlara yol açabiliyor.
Ancak bu durum, aşırı tüketimi de beraberinde getiriyor. Stanley
ürünleri, tüketicilerin kişiliklerini veya anın ruh halini yansıtan
birer tuval haline geldi. Tüketiciler, renk seçiminden sonra,
uyumlu aksesuarlarla süsleyebiliyor ve Stanley
ürünlerini kişiselleştirebiliyorlar.

Stanley ürünlerinin gerçek mirası, başka bir su
şişesi markası tarafından geçilince şekillenecek. Örneğin,
Hydro Flask markasının yaşadığı gibi, bir ürün
trend olduğunda, kısa sürede modası geçmiş ve istenmeyen bir hale
gelebilir. TikTok’ta bazı kullanıcılar, Hydro Flask taşıyan geçmiş
benliklerini alaycı bir şekilde ele alırken, bazıları Stanley’nin
yükselişine karşı sadakatlerini Hydro Flask’a gösteriyor. Hydro
Flask’ın genellikle dolap büyüklüğünde koleksiyonlara ilham
vermemesi, tüketicilerin şişelerini kişiselleştirme arzusunu
plastik etiketlerin endüstriyel üretimine yönlendirdi.

Stanley’nin çevre dostu ürünlerin popüler
olabileceğini göstermesi önemlidir, ancak gerçekten daha az atık
üretilen bir dünya hedefliyorsa, sağlam kupaları için heyecan
yaratmayı, ürünlerinin tam ömrü için sorumluluk almakla dengelemesi
gerekecektir. Aksi takdirde, bugün TikTok’ta
popüler olan Quencher’lar, dünyanın çöplüklerinde
sadece pastel renkli bir katman olarak kalabilir.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder