Tesla Cybertruck gerçek dünya testinde vaat edilenden daha az menzile ulaştı

Tesla Cybertruck gerçek dünya testinde vaat edilenden daha az menzile ulaştı

Tesla Cybertruck gerçek dünya testinde vaat edilenden daha az menzile ulaştı

KAYNAK: Teknolojioku

Tesla‘nın yeni lansmanlarında sunduğu menzil
tahminleri sıkça eleştiriliyor. Bu tartışmaların en son konusu ise
Tesla Cybertruck oldu. Daha önce aracın şarj
eğrisinin pek umut verici olmadığını belirtmiştik. Yakın zamanda
InsideEVs tarafından yapılan bir test, Cybertruck’ın performansının
Tesla’nın iddia ettiği menzilden önemli ölçüde düşük olduğunu
ortaya koydu.

Bu, ideal koşullarda belirtilen menzilden %20 daha az Test, Out
of Spec Motoring’den Kyle Conner tarafından basit
bir şekilde gerçekleştirildi: Cybertruck’ı hareket
edemeyecek hale gelene kadar sürmek. Koşullar tipikti – Teksas’ta
45 derece Fahrenheit (yaklaşık 7 derece
Celsius) bir gece ve 70 mph (yaklaşık 112 km/s)
hızla seyir. Test için kullanılan araç, 20 inç tekerlekler ve 35
inç all-terrain lastiklerle donatılmış çift motorlu bir
Cybertruck’tı.

Tesla, bu modelin tam şarjla 320 mil (yaklaşık
515 kilometre) menzil sunduğunu iddia ediyor. Ancak,
Conner’ın testi sadece 254 mil (yaklaşık 409
kilometre) sonra sona erdi – bu, reklam edilen menzilden %20.6 daha
az. Bu sonuç, özellikle benzer bir testte yalnızca %7.4
oranında
sapma gösteren Rivian’ın R1T modeliyle
kıyaslandığında dikkat çekici.

Tesla Cybertruck gerçek dünya testinde vaat edilenden daha az
menzile ulaştı

Birisi, zorlu test koşulları göz önünde bulundurulduğunda
Cybertruck’ın performansının hâlâ takdire şayan
olduğunu iddia edebilir. Ancak bu durum, Tesla
dahil olmak üzere üreticiler tarafından sağlanan elektrikli araç
menzil tahminlerinin doğruluğu konusunda soru işaretleri yaratıyor.
Bu farklılık sadece rakamlarla ilgili değil; özellikle uzun mesafe
seyahatleri veya ağır işler için bir EV düşünenler için gerçek
dünya etkileri var.

Test ayrıca, dış faktörlerin EV performansı üzerindeki etkisine
de işaret ediyor. Cybertruck, nispeten ılıman
koşullarda ve minimal yük ile test edilirken, insan ister istemez
daha soğuk sıcaklıklarda veya daha ağır yük altında nasıl
performans göstereceğini merak ediyor. Ayrıca, çoğu EV
kullanıcısı
batarya ömrünü uzatmak için şarjlarını %20 ile
%90 arasında tutmayı tercih ediyor, bu da reklam edilen menzilin
gerçek dünya uygulanabilirliğini daha da karmaşık hale
getiriyor.

Tesla’nın, iddia edilen menzili 340
mile
(yaklaşık 547 kilometreye) çıkardığı söylenen dört
mevsim lastiklere geçiş seçeneği biraz rahatlama sağlayabilir.
Ancak, bu değişikliğin tek başına beklenti ile gerçeklik arasındaki
boşluğu kapatıp kapatamayacağı henüz belirsiz. Bu test, elektrikli
araçların otomotiv teknolojisinde bir ileri adım olduğu kadar,
potansiyel alıcılar için gerçek dünya
performanslarının dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi
gerektiğini hatırlatan bir örnek teşkil ediyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder