AB, teknoloji şirketlerini 2023’te nasıl değişmeye zorladı?

AB, teknoloji şirketlerini 2023'te nasıl değişmeye zorladı?

AB, teknoloji şirketlerini 2023’te nasıl değişmeye zorladı?

KAYNAK: Teknolojioku

Apple, kısa mesajların Android
cihazlarla
birlikte çalışabilmesine olanak tanıyan
RCS protokolünü benimsemeyi kabul etti ve on
yıldan fazla bir süre sonra,  iPhone‘unda
Lightning bağlantı noktasını terk etti. Meta, bazı kullanıcılara
aylık abonelik için hedefli reklamlardan vazgeçme seçeneği sundu.
TikTok, Meta ve Snap, bazı kullanıcıların öneri algoritmalarından
tamamen çıkmalarına olanak tanıdı.

Bu tavizlerin hiçbiri Avrupa Birliği’nin baskısı olmasaydı
gerçekleşemezdi. Blok uzun zamandır “Büyük
Teknoloji”yi
düzenlemede liderliği ele geçirdi (ya da
yapmaya çalışıyor), ancak 2023’te bu çabalardan bazılarının nihayet
meyve verdiği görüldü.

Bu yıl artan AB düzenlemelerinin en acil
sonucu, Apple’ın özel Lightning
bağlantı
noktası yerine USB-C’yi
destekleyen ilk telefonu olan iPhone 15 serisinin
gelişiyle geldi. Şirket en sonunda bu geçişi kendi başına yapmış
olabilir, ancak bu geçiş 2023 yılında USB-C’yi ortak şarj standardı
haline getiren bir Avrupa yasasının doğrudan sonucu olarak
gerçekleşti.

AB, teknoloji şirketlerini 2023’te nasıl değişmeye
zorladı?

Benzer şekilde, Apple’ın nihayet
iMessage’da RCS standardını destekleme kararının
AB içindeki siyasi iradenin sonucu olduğuna inanılıyor. Apple,
sonunda iPhone sahipleri ile onların “yeşil balon”
arkadaşları arasındaki kısa mesajları modernleştirecek olan
RCS’yi desteklemeye uzun süredir direniyordu.

DMA kapsamında elde edilen kazanımlara ek olarak, aralarında
Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Snapchat ve
Instagram’ın da bulunduğu büyük sosyal medya
uygulamalarının çoğu, bu yıl yürürlüğe giren başka bir AB yasası
olan Dijital Hizmetler Yasası’nın kapsamına giriyor. . Bu yasaya
göre bu şirketlerin dezenformasyon ve diğer zararlı içeriklere
ilişkin ayrıntılı açıklamalar yapması ve öneri algoritmalarının
nasıl çalıştığını açıklaması gerekiyor.

Ancak bu önlemlerin bu hizmetleri kullananlar için gerçekten
daha iyi hale getirip getirmeyeceği henüz o kadar açık değil.
Kuralların nasıl uygulanacağı konusunda hala açık
sorular var. Ancak AB merkezli sosyal medya kullanıcıları için
birkaç dikkate değer değişiklik oldu.

Snapchat, Meta ve TikTok artık
Avrupalı kullanıcıların öneri algoritmalarından
tamamen çıkmalarına izin veriyor. Snapchat ayrıca blokta 13-17 yaş
arası çocuklara yönelik en çok hedeflenen reklamlara da son verdi.
Buna ek olarak Meta, AB kullanıcılarının hedefli reklamlardan
vazgeçmesine veya hiç reklam yapmamayı seçmesine izin vermek
zorunda kaldı.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder